torsdag 15 januari 2009

Upprättelse


I morse ringde jag 3:s kundtjänst igen och bad dem än en gång se till att reklamationsavdelningen hör av sig till mig (numret jag har fungerar helt klart inte).

Så för fem minuter sen ringde Jonas.

Jag drog ett djuuuupt andetag...och sedan rev jag av hela min berättelse. Igen. Att det hela var mycket enkelt. Att jag ville säga upp telefon och abonnemang och inte få nån slutfaktura på bindningstiden. Eftersom det inte funkat efter upprepade försök. 

- Okej, men om jag gör så då att jag stänger av abonnemanget bara. Är det ok?
- Ööhh..va? Bara sådär? (förbluffad paus) Självklart är det ok! Jag har väntat fyra månader på att höra de orden!
- Visst. Inga problem. Och så håller jag numret tills du portat över det till en annan operatör. Och eftersom din telefon har kommit tillbaka från verkstan så tycker jag att du ska hämta ut den ändå. För om den nu funkar så kan du få en kod av mig för att ta bort operatörslåset. Så kan du ha den som reservtelefon eller nåt. Det kostar 350 kr men jag bjuder på det eftersom det här tagit så lång tid.
- Vad...v...tack! Var det...var det allt? Inga papper, inget mer vi måste göra som tar nån ytterligare vecka?
- Nej. Det är klart så. Ha en fortsatt bra dag.
- ... (stum tystnad)

Jag är fortfarande inte övertygad om 3s förträfflighet. Men jag är kär i Jonas. Om någon på 3 läser det här så ge honom högre lön omedelbart.

7 kommentarer:

Blogger Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Ska jag maila numret till hans chef?
;-)
Jag tror jag har det någonstans efter mitt förra debackel med dem.

Ironiskt också att detta inträffade samma dag som ditt tv-program har premiär.

En tillfällighet?

I think not!

/Klaus

15 januari 2009 kl. 17:00  
Blogger Hexmaster sa...

De kanske inte svarar i telefon på 3, men läsa bloggar kan de uppenbarligen.

Grattis. (Även om det känns som en konstig sak att gratulera till.)

15 januari 2009 kl. 18:38  
Blogger Frank Drebin sa...

Så Jonas var den oväntade hjälten...

Men som i alla skräckfilmer, tro inte att det är över än..

Muhaha.. *host, host*
Tyst.

15 januari 2009 kl. 18:47  
Anonymous Anonym sa...

fan va skönt att det löste sig till slut :D

15 januari 2009 kl. 20:09  
Anonymous Anonym sa...

fantastiskt intressant avsnitt av Hjärnstorm :D väntar på mer

15 januari 2009 kl. 21:59  
Blogger Áslaug sa...

Kul att se dig!

15 januari 2009 kl. 22:39  
Anonymous Anonym sa...

Grattis till dig, du står på dig i alla lägen och har talförmågan med dig ...

Så ett STORT GRATTIS till segern.

Kram Helena.

16 januari 2009 kl. 12:16  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida