tisdag 13 januari 2009

Den tiden på året

Ni som har hängt med och läst bloggen länge känner kanske igen den här stolen. Det är nämligen stolen jag satt på under de sista två månaderna när jag skrev När du gör som jag vill

Nu sitter jag i den igen. Samma stol, samma kontor. Den här gången för att skriva klart den nya boken. Och som vanligt ska allt vara klart när januari är över. 

Förra gången så renoverade jag hela lägenheten, både invändigt och utvändigt, medan jag skrev bok. Får se vad jag hittar på den här gången. Jag är nämligen en vansinnigt odisciplinerad författare. Det finns alltid nåt intressant som blänker i ögonvrån som jag måste kolla vad det är. Det är därför som jag har hyrt ett kontor, för att inte vara hemma där det finns massor med annat kul att göra. Som tur är ligger kontoret mitt i mina favoritkvarter på Söder. Distraktionernas Mecca. Men inte tänka så nu. Jag har en stol, en cappuccino från 7/11, en iPod med musik och en Mac att skriva på. Jag går till kontoret på regelbundna tider. Jag är vuxen. Jag ska skriva klart en bok. Nu. 

Bara kolla YouTube först.

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Svårt att tänka mig att man någonsin lär sig att bli disciplinerad.. Lättast jobbar jag mot en deadline som ligger lite för nära i tiden än vad jag egentligen vill. Men hoppas fokuseringen infinner sig och att du blir klar !

13 januari 2009 kl. 18:17  
Anonymous Anonym sa...

Henrik du är så jävla grym !!!!!!!!!! Väntar på din nya bok med 4 ögon = ( jag ser fram emot din bok :D )

13 januari 2009 kl. 20:29  
Blogger Áslaug sa...

Piece of cake för dig. Men när får vi lite ledtrådar om vad boken handlar om?

13 januari 2009 kl. 21:49  
Anonymous Anonym sa...

Känner igen mig i din sits. Youtube har sänkt ett och ett annat betyg måste jag med skam medge. "Bara titta detta klippet, sen blir det jobba av! Nämen, vad är det där? MÅSTE TITTA!!" Sen rullar det bara på. Det är en ond spiral.
Ser fram emot ditt Sundsvallsbesök samt den mystiska nya boken!
Du törs inte tala om när den kan tänkas komma ut i butik? ;)

13 januari 2009 kl. 22:39  
Blogger Hexmaster sa...

Nämenvaf... Skriva bok, när du har internet inom räckhåll? - Skärpning.

13 januari 2009 kl. 23:57  
Blogger Henrik Fexeus sa...

august - den ska komma i okt/nov, om allt går enligt planerna.

hex -jag vet, jag är själv en smula bekymrad över detta beteende. jag lovar att försöka bättra mig.

14 januari 2009 kl. 09:15  
Anonymous Anonym sa...

Vilken Funkisfotölj, där skulle jag trivas. Lycka till med boken Henrik.

Har du laddat med joltcola och godis?

Kram Helena

14 januari 2009 kl. 11:35  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida