söndag 11 januari 2009

Krasch Boom!!

UNO Next-Gen

Under hösten så har det spelats långa, intensiva UNO-turneringar här i hemmet. Efter att jag förlorat varenda gång var det dags att höja ribban. Uppenbarligen var spelet för lätt för barnen (eftersom de konstant vann över mig). I Thailand hittade jag svaret på mina drömmar: En kombination av klossbyggarspelet Jenga men med UNO-regler: UNO STACKO [TM]. Vansinnigt roligt. Men en sak är säker. Den här gången tänker jag inte förlora. För när det här tornet rasar kommer det höras ned till grannarna. 

Grön fyra, min tur. 

Shit.

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Lycka till !

11 januari 2009 kl. 16:54  
Anonymous Anonym sa...

Tja, det lät svårt, tävla med ungar som dessutom gaddar ihop sig då är det inte så lätt.

Hoppas på att du bygger ett sjujäklars högt torn.

Herman Hesse hä, hä.

12 januari 2009 kl. 13:57  
Blogger KRÅKAN sa...

shit galet, jag älskar vanliga traditionella UNO, men detta var galet intressant.
Skiljer reglerna någonting?

Mvh Ludwig

20 januari 2009 kl. 21:33  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Nja, du följer färg eller siffra precis som vanligt, och det dikterar vilken pinne du får dra ut. Du får inte dra pinnar som ligger ovanför ett komplett lager. Den som gjorde sitt drag färdigt sist innan tornet rasar har vunnit. (Den som rasar tornet har förlorat.) Galet kul.

20 januari 2009 kl. 22:30  
Blogger KRÅKAN sa...

Vet du om det finns att inhandla i Sverige?????
Om inte annat så borde man importera detta spel!

Mvh

21 januari 2009 kl. 09:33  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida