fredag 26 december 2008

Julsport

En tidigare vän. Nu min nemesis.

Julen har fört med sig ovanligt mycket mjölksyra och träningsvärk i år. Allt är snowboardsnubben Shaun Whites fel. Han, och snowboardspelet som går att använda till Wii Balance Board.

Spelet var min digitala julklapp till familjen. (Ok, till mig. Barnen får prova sen.) Frågan var om brädan bara skulle visa sig vara en gimmick. Det kan ju omöjligt vara lika krävande som att åka på riktigt, tänkte jag. Nä, just det. Men normalt när man står i backen så väger man inte tio ton extra av julkorv och glögg. Efter två dagar i den virtuella pisten har jag nu så mycket träningsvärk i mitt vänsterben att jag haltar när jag går till ICA för att fylla på mustförrådet.

Men jag railar som en gud. Till och med barnen är imponerade.

6 kommentarer:

Blogger Maja sa...

Hahaha!
Vad rolig du är!

27 december 2008 kl. 13:01  
Anonymous Anonym sa...

Något sådant fanns inte när jag var liten, höjden av lycka var när man fick ett gigantiskt Fia med knuff spel i trä.

(vilket man aldrig fick vill tilläggas jag är fortfarande bitter)

Kuligt att du fick barnen impade,
måste kännas härligt att rocka loss som proffs, vänta bara tills musten och maten försvunnit, då kan du ha uppvisning för släkten.

Minns du ninja turtels? jag gjorde ingen utställning med gipsturtlarna som du föreslog, jag för blev konstnärinna i tysthet.

så ta chansen och visa vad du kan, medans jag ruvar i skuggorna.

- Helena

27 december 2008 kl. 19:26  
Anonymous Anonym sa...

Wee ?
Iofs kan man förstå det när man har barn. Annars om du är ute efter och spela kvalite och kanske bidra till forskningen på ngt sätt... skaffa ps3.
säg till isf, så lgger jag dig till i buddy-list :P

29 december 2008 kl. 01:39  
Blogger Henrik Fexeus sa...

DK - tro det eller ej, men allt som händer i mitt liv syns inte på bloggen. T ex så har jag en ps3 också.

Anonyma H - shit, min tid är räknar. Jag passar på innan det är för sent! :)

29 december 2008 kl. 12:31  
Anonymous Anonym sa...

härligt! :D

29 december 2008 kl. 13:35  
Anonymous Anonym sa...

Wee...?

Nu är det min tur att undra, vad är en ps3 är det en ny sorts radiostation som man kan ratta in när man tröttnar på p3?

Ja, jag gör mig dummare än jag är, men jag vet faktiskt inte vad en ps3 är för pryckel.

- Helena

2 januari 2009 kl. 08:39  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida