torsdag 18 december 2008

Bokstavsrace

Jag vet att jag har varit tyst på bloggen i några dagar nu. Min utmaning till mig själv med ett inlägg om dagen höll i tolv dagar (personbästa!). Men jag har en bra ursäkt.

Den här veckan har jag suttit och skrivit som en galning på nya boken. Precis som förra gången har jag nämligen deadline 31 januari. Det vore lugna gatan om det inte vore för att barnen tar jullov om exakt två timmar. Sen kan jag inte skriva nåt mer fram till skolan börjar igen den 8 januari. För nu ska det jädrar i min lilla låda julmysas i tre veckor så det luktar knäck ända in till grannen två trappor ner. Så jag sliter som en...slitande författare...fram till 15:50 idag. Sen åker manuskriptet upp på hyllan för ett tag. (Bildligt talat förstås, rent praktiskt handlar det om att jag inte öppnar den mappen i datorn. Vilket i sig också bara är en metafor. Knepigt det där.)

Det innebär också att vi får se vad som händer på bloggen i jul. Men jag lovar att göra mitt bästa.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej Henrik,
Jag har snart läst ut din andra bok. Kanonbra! Det är väldigt roliga exempel du ger, även om jag känner igen en del gamla klassiska experiment från psykologin jag läst.

Jag har förresten börjat blogga igen:

http://blogg.aftonbladet.se/27789

Så nu är vi bloggkollegor kan man säga!

/Karro

18 december 2008 kl. 14:00  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Hej Karro! Kul att höra ifrån dig - och kul att du börjat blogga igen! På fyra dagar har du hunnit skriva lika många inlägg som jag gjort på ett helt år... Du måste ha magiska fingrar. :-)

18 december 2008 kl. 14:22  
Anonymous Anonym sa...

Se till att ta julledigt Henrik! Det har du gjort dig förtjänt av! Även om det blir tomt utan bloggen så ska vi nog klara oss några veckor utan dina tankar... :) Ha en riktigt God Jul!
/Petter

18 december 2008 kl. 16:21  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida