söndag 28 december 2008

På två ställen

Tårtan i vardande. Etna står i överkant av bilden.

Jag måste erkänna att mina tankar är lite splittrade idag. Å ena sidan står jag mitt uppe i tårtbak inför dagens släktkalas. Minsta killen fyller nämligen sex år just idag. Men imorgon, om bara några timmar (känns det som), så går planet till Thailand!

Även om jag ibland undrar när trollen ska komma och hämta sina bortbytingar och lämna tillbaka mina riktiga barn, så är givetvis det bästa som finns att hänga med kidsen. Men de följer inte med imorgon. Adults only, i en hel vecka. Det ska bli så fantastiskt skönt. Men jag är också fylld av dåligt samvete för att vi inte åker allihop. Barnen flaggade för några dagar sen om att de vill ut och resa. Helst nånstans varmt nu när det blir kallare. (Vet inte vad de har fått det ifrån, måste vara tv-reklamen.) Jag harklade mig lite och var tvungen att berätta att, jo, alltså, jag ska ut och resa...

Som kompensation så gör jag dagens tårta extra fin. Jag frågade födelsedagsbarnet om det var nåt speciellt han ville ha på tårtan. En vulkan, sa han. Ehh... ok. Vulkan. Då så. 

Föräldrars dåliga samvete kan skapa underverk.

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Vad ska barnen göra under tiden när du är borta ?

28 december 2008 kl. 17:17  
Anonymous Anonym sa...

;) Kul att du gjorde det ändå. Mina föräldrar hade förmodligen bara höjt ena ögonbrynet och struntat i det. Hoppas du får trevligt i Thailand.

30 december 2008 kl. 02:02  
Anonymous Anonym sa...

Men jag såg ingen vulkan på tårtan? Åt ni upp den innan jag kom?

2 januari 2009 kl. 00:47  
Anonymous Anonym sa...

Hur gjorde ni vulkanen? den ser jättechokladig och god ut.

Hoppas att du får vila upp dig ordentligt i Thailand, och kom ihåg att packa väskan själv på hemresan...


- Helena

2 januari 2009 kl. 08:35  
Anonymous Anonym sa...

Oh vad det glädjer mig att se att du bloggar!

Är mitt uppe i läsandet av din blogg och måste säga att den är helt fantastisk!

PS. Även skrivit om den i min blogg när den köptes så du kan gladeligen tacka mig för att den otroligt stora skaran av cirka fyrtio människor nu kan känna sig informerad om den.
Viss reklam kan bara inte köpas.


http://fortrafflig.blogspot.com/2008/11/nr-du-gr-som-jag-vill.html

5 januari 2009 kl. 02:22  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida