torsdag 15 januari 2009

Då var det dags

Foto: SVT

Sanningen att säga hade jag nästan förträngt att tv-cirkusen drar igång ikväll igen. Efter att vi blev klara med inspelningarna i höstas så har min värld mest bestått av böcker; signeringar och promotion för När du gör som jag vill, extramaterial till pocketen av Konsten... (kommer om en månad) och naturligtvis den nya som jag skriver just nu. 

Det, och att föreläsa land och rike runt igen med en delvis ny föreläsning. Roligt, men alltid omtumlande.

Så när journalisterna började ringa i förra veckan för att prata Hjärnstorm blev jag lite överrumplad. För oss som gjorde programmet var det där ju nåt som avslutades redan i höstas. Men ni har ju trots allt inte fått se det ännu. Det ska bli väldigt spännande att se vad ni tycker om förändringarna från säsong ett (om ni ens märker dem). Det sägs ju att man inte ska ändra på ett vinnande koncept. Så vi gjorde just det. Antingen har vi rätt. Eller så har vi helt fel. Själv är jag stolt över vad vi har åstadkommit. Naturligtvis blir det inte lika bra hela tiden när man jobbar experimentellt, men nya Hjärnstorm innehåller avsnitt som jag tycker är det bästa som jag nånsin gjort. 

Eller rättare sagt, som vi nånsin gjort. För Hjärnstorm skulle inte bli vad det är utan reporter-Charles, producent Eva, inslagsproducenter Erik och Sven-Olof, projektledare Kristina och allmänna hjälpredor Anna och Pontus. De ska biggas nåt sanslöst. De har alla under ett halvår ansträngt sig till det yttersta för att jag ska få visa mig på styva linan. Utan dem hade det inte blivit nånting alls.* Tv är alltid en gruppövning. Och ikväll får jag kramas med de övriga sju igen för första gången på flera månader. Då blir det nämligen pizza och premiärtitt. SVT2, klockan 21:30. Vi syns där.

*) Och storkramen också till min gode vän Jan, vars input under manusskrivandet har varit ovärdelig. De bästa inslagen hade bara blivit hälften så bra utan hans hjälp. 

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Åh det är så spännande! Jag kommer sitta klistrad!

15 januari 2009 kl. 12:24  
Anonymous Anonym sa...

ååh det kommer att bli så spännande :D

15 januari 2009 kl. 18:49  
Anonymous Anonym sa...

kjam tebaks!

/jan

21 januari 2009 kl. 00:29  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida