fredag 16 januari 2009

Recept på en bra morgon


Vissa dagar kan man inte nöja sig med att bara gå upp. Vissa dagar kräver att man gör entré

När man är sådär lite trött men ändå mår bra. Det är nio grader kallt ute men solen är på väg att klä allt i guld. Då funkar inte att bara gnugga sömnen ur ögonen, hälla i sig lite kaffe och krypa till jobbet. Som idag. Så här gör man. Ät en ordentlig frukost. Lägg bort alla stresskänslor. Idag är din dag. Rota fram Keanes debutplatta och släng in i iPoden. Sätt på låten Bedshaped och där, precis r, när refrängen börjar och allting bara höjs, går du ut genom dörren eller tajmar med att du kommer upp från tunnelbanan. 

You follow me back
With the sun in your eyes

Stanna upp en sekund. Möt livet och solen med ett brett jävla leende. Och så ropar du, så högt du kan: "Hallå världen! Jag är här nu! Nu kan vi börja!"

Jag lovar, det är obetalbart. 

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Eller så kan man göra en "ofrivillig" tajming som jag gjorde, slå upp första sidan i tidningen, läsa om guld och precis i samma ögonblick höra låten 18 karat gold på radion. Lite kul slump. :)

16 januari 2009 kl. 11:47  
Anonymous Anonym sa...

Värt att pröva :D

16 januari 2009 kl. 12:53  
Anonymous Anonym sa...

Jag känner mig som Jabba the hut när jag går ur sängen. Den kännslan förföljer mig tills det att jag klätt mig. Sedan brukar resten av dagen skita sig totalt, typ tappat pengar på väg till affären, skosnöret går upp i rulltrappan till tunnelbanan ect, ect,

Sedan när jag kommit upp frår tunnelbanan så har solen försvunnit och det är bara grått och kallt, dunjackans blixtlås tjorvar min mp3 har låst sig och ingen nål att starta den med.

Ha en bra dag,

- Helena.

16 januari 2009 kl. 13:28  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida