fredag 16 januari 2009

Artefakt



Ein...

Julen tog ju egentligen slut redan förra helgen, men eftersom jag var i Thailand i en vecka så förlängde vi julmyset på hemmaplan lika länge. Men nu är det oåterkalleligen över. Hittade en Dufvenkroks Vaniljglögg längst inne i ett skåp, att accompaniera de sega pepparkaksbitarna med. Det var sådär. Varför äter man egentligen upp huset? Inte ens barnen tyckte det var fantastiskt med månadsgamla nonstops. Nästa år sätter vi nog eld på det istället.


Zwei!

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja det är en konstig fråga, varför äta ett stenhårt pepparkakshus med glasyr som får plomberna att åka allvärldens väg.

bjud grannen nästa år, eld funkar nämligen inte ( har själv provat som barn Ja ,jag var en ligist när jag var liten knodd.)det blir bara sot och luktar vidbränt.

-Helena



- Helena.

16 januari 2009 kl. 19:20  
Blogger Linus Loquist sa...

Varför bygga pepparkakshus över huvudtaget? Känns lite slöseri på goda pepparkakor. Själv tycker jag att det är lika sexigt som julgranar. Man försöker göra det bästa av det varje år men ändå så får den stå bortglömd i ett hörn och barra (och det är bara barren under fötterna som påminner som granfanskapet).

16 januari 2009 kl. 22:56  
Anonymous Anonym sa...

Inte för att det här har med vaniljglögg och månadsgamla nonstops att göra, men i alla fall, viss anknytning finns till dina tidigare bloggtexter.

Före jul drabbades vår tv-mottagare av frysningar och hackande i bild och ljud, till den grad att tevetittandet inte gav den avkoppling och förströelse som det var tänkt att ge. Snarare tvärtom – frustration och ilska var känslor som väcktes av en frusen bild och sprakande ljud. Den välriktade spark mot apparaten, som skulle ställa allt tillrätta igen, var inte avlägsen.

Så jag ringde Bredbandsbolaget, förklarade problemen och fick till svars att jag först måste göra en felsökning själv. Så jag laddade ner felsökningsformuläret, gick igenom det punkt för punkt (det tog mig hela kvällen), konstaterade vid mätning av bredbandshastigheten att värdena var långt under rekommenderade och mejlade det ifyllda formuläret till BB.

Efter några dagar kom ett sms från BB där jag uppmanades att kontakta BB. Så gjorde jag, varvid jag blev ombedd (eftersom de uppmätta värdena var så låga) att göra om felsökningen på husets andra dator. Vilket jag gjorde, konstaterade samma låga värden och mejlade formuläret till BB. Efter några dar kom samma sms från BB där jag uppmanades ta kontakt igen.

Men så kom julhelgen och mottagningen hade blivit bättre, jag tror att problemen hängde samman med den sura väderlek som rådde när mottagningen var som sämst.

Men så, nån vecka efter jul la boxen av. Den bara tvärdog. Ingen signal, ingen bild, ingen teve. Samtidigt blev jag sjuk, och förmådde inte ringa BB omgående. Men när jag tillfrisknat ringde jag, förklarade hur det låg till, och fick till svar att jag inom kort skulle få ett sms med instruktioner om hur jag skulle gå till väga. Efter fyra dagar kom sms:et, där det stod att en retursedel skulle skickas till mig, så att jag kostnadsfritt skulle kunna skicka min box till BB för felsökning. Ny box skulle skickas till mig efter utförd felsökning. Det har nu gått en halv vecka, och någon retursedel har jag inte sett till. Fortfarande - efter snart två veckor - ingen teve.

Nu kan jag väl stå ut med det, om det inte vore för ödets ironi att just i denna veva sänds en radda teveserier som jag gärna hade velat se. Däribland finns Musikministeriet, antikrundan – och inte minst Hjärnstorm!

Så nu till min avslutande fråga: kommer hjärnstorm att sändas i repris framgent?

17 januari 2009 kl. 19:04  
Anonymous Anonym sa...

svante - om du addar mig på msn så kan jag skicka över avsnittet till dig : taha_buyukavsar@hotmail.com

18 januari 2009 kl. 02:47  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida