tisdag 7 september 2010

Sockret

Ikväll är jag på förhandsvisning av Sugar - I Hetaste Laget på Oscarsteatern. Jag måste göra en sak klar från början. Med några få undantag, som Dr. Horrible och Repo, så tycker jag i allmänhet illa om musikaler. Och det värsta är när de dessutom är dåligt framförda. Jag har inte sett en svensk musikaluppsättning som jag inte aktivt avskytt. Men det här...
Jag vet inte vad jag ska skylla på. Kanske är det för att Some Like It Hot var min favoritfilm när jag var liten. Eller kanske är det på grund av att jag har feber. Men jag tyckte verkligen det var jättebra. Musiken också.

Kanske är det så enkelt som att Henrik Dorsin är en av våra största hjältar just nu. Att se honom framföra Je t'aime fick mig nästan att kissa på mig av skratt.

Jag måste verkligen ta Alvedon och gå och gå och lägga mig.

1 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Kul! Nu ser jag också fram emot att se den. Har mer el mindre blivit påtvingad biljetter till slutet på okt och har hittils gjort allt för att slippa...
Jag är en av de som äääälskar Henrik Dorsin så det var bara för hans skull som jag överhuvudtaget kunde tänka mig att gå dit.

8 september 2010 kl. 17:42  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida