måndag 6 september 2010

Brunchrapporten i P3 idag


Idag mellan 12-13 ska jag vara med i Brunchrapporten i P3. Tillsammans med stadsvetaren Jenny Madestam och filosofen Kristoffer Ahlström ska vi, lagom till valet, diskutera människans irrationalitet och hur politisk påverkan kan dra nytta av detta. Det blir nog väldigt intressant. Det var länge sen som jag deltog i en så lång diskussion. Efter en hel timme så vet man aldrig var vi landar nånstans. Det skulle inte förvåna mig om vi startar ett eget politiskt parti. Skulle ni rösta på oss?

3 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Hej! Har du tid med en fråga? Om inte Henrik har kanske någon annan kan rycka in med en teori.

Jag har råkat ut för en surgubbe på jobbet. Man skriver ett trevligt mail och till svar får man en kort mening med något surt, inget hej, ingen underskrift, bara rakt på vad han vill ha sagt utan trevliga omskrivningar. Mannen är tydligen ökänd för sitt otrevliga sätt.

Min första tanke var att jag ska vara övertrevlig tillbaka. Men sen slog det mig att det kanske är helt fel? Det är väl i din första bok som du skriver att man ska lägga sig på samma nivå i mailen för att skapa rapport. Den här mannen kanske tycker att raka korta svar är "trevligare" än om jag försöker vara trevlig på mitt sätt?

Jag är beroende av den här mannen för information och jag vill gärna att han ska se mig som proffesionell och kompetent.

7 september 2010 kl. 13:42  
Blogger Liffon sa...

Här är en direktlänk till programmet om man vill höra:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3182&artikel=3984217#autoplay=/api/radio/radio.aspx?type=db&id=2589706&codingformat=.m4a&metafile=asx

7 september 2010 kl. 19:16  
Blogger Unknown sa...

Aj Martina, riktigt tråkigt att behöva kämpa med en sådan (särskilt när du verkar vara i stort behov utav hans hjälp).

Jag är inget proffs på något sätt, men jag tycker bara du ska beakta att om du ställer dig på hans nivå kommer du ju vara på samma sätt han är okänd för.

Kanske lite djupt vatten, men skriver du själv korta svar utan att vara otrevlig så är det väl värt ett försök. :)

8 september 2010 kl. 20:46  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida