lördag 4 september 2010

Post-stress-yuck

Efter att boken blev klar så har jag plötsligt haft flera kvällar av sån där "fri tid". Barnen har tittat konstigt på den avstängda datorn när de gått och lagt sig, med kommentaren: "Men pappa - måste inte du jobba nu?" (Japp, sånt får man dåligt föräldrasamvete av!)
Det har nästan varit så att jag känt att jag BORDE dra igång ett nytt projekt. Men jag har låtit bli, väl medveten om att GRID, bok-korr och Sinnescirkus räcker till för att ha att göra. Så jag har liksom ... varit lite ledig. På kvällarna i alla fall. Läst serier. Sett på film. Spelat lite tv-spel. Och vad händer då? Ni vet redan svaret.
Man blir sjuk så in i helvete.
Jag VISSTE att jag skulle dragit igång ett nytt projekt istället. Nu får jag hoppas på att en tjock halsduk och te med honung gör susen. För imorgon måste jag vara igång igen. Men först är det 40-årsskiva för en god vän. Jag är på väg dit nu. Känner mig, som ni ser ... tja, som ni ser helt enkelt. Förmodligen kommer jag snora i välkomstbålen.

1 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

GRID? Jag antar att du inte menar samma sak som wikipedia "Gay Related Immune Deficiency Syndrome". Så, vad är GRID? :)

5 september 2010 kl. 00:16  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida