fredag 27 augusti 2010

TJENA GÄNGET HUR ÄR LÄGET!!!

...och det är mitt fel, jag vet. Förlåt. Men nu är det dags att ändra på det igen!

JAPP! Jag är tillbaka! Igår kväll satt jag på Sofo och skrev de absolut sista raderna i boken medan äldsta sonen var på schackträning, tryckte på "send" och så ... så ... så var det klart!

Eller, klart och klart. Den kommer ju studsa tillbaka från redaktören när jag har som minst tid för det, likt en tennisboll i bakhuvudet, och kräva att jag korrigerar min interpunktion och andra grammatiska fadäser. Men just nu, nu får jag känna mig lite klar. Och tur är det, för ni vet hur det är när man är djupt inne i nåt. Allt annat hamnar lite på efterkälken. Så dagen idag är vikt åt att ta tag i de surdegarna.

Men det är ingen brådska. Jag har inte ens brytt mig om att gå till kontoret ännu. Morgonsolen ligger på genom vardagsrumsfönstret, räkningarna är betalda och jag funderar på att gå och mala lite kaffe. Köpte nya bönor igår för att fira. (Måttfullhet är min paroll!) Sen får jag se. Den här dan är bokstavligt talat ljuset på andra sidan tunneln. Det kan väl räcka så ett tag.

Lite kul har jag ändå hunnit med, jag han springa både på galapremiären av Toy Story 3 i söndags och Salt i måndags. Ni lär dock inte få se mig i några vimmelreportage på nätet eller i tidningen. Jag har hamnat i den perfekta positionen att jag då och då får inbjudan till filmer och roligheter, men de tidningar som är där och plåtar för sina "kändisreportage" är inte så intresserade av mitt deltagande. Vilket jag inte heller skulle vara, om man kan få Sanna Nielsen eller Mari Jungstedt på bild istället. Målgruppen för Se&Hör bryr sig inte knappast om en sån som mig. Vilket är helt perfekt. För det innebär att jag kan gå på gratisbio utan att ens behöva hamna i tidningen.

Och ibland är lite bio precis vad man behöver. Det har varit en hård sista vecka med boken. Men Buzz Lightyears Spanska Läge har tagit mig igenom den. Jag kan fortfarande skratta så högt att folk tittar konstigt på mig åt det. Gå och se Toy Story 3 så förstår ni vad jag menar. Ojämn film, men när det är bra, då är det väldigt väldigt bra.

Nä, de där kaffebönorna var det ja. "Som en bulldozer i munnen" beskrev kvinnan inne på Johan&Nyström dem. Jag vet inte om det var ett hot eller löfte.

Det är i alla fall härligt att vara tillbaka. Jag lovar att fortsätta höra av mig från och med nu. Vi ses snart igen!

5 kommentarer:

Blogger Hexmaster sa...

"...den enda ogrumlade lycka som är förenad med skribentens yrke, nämligen att slippa skriva." - Frans G. Bengtsson om en skön mellanperiod

27 augusti 2010 kl. 11:48  
Blogger Unknown sa...

Kul att ha dig tillbaks på bloggen! Hoppas att det är mindre att korrigera i boken än det skulle ha varit i dagens inlägg ;)

Har också sett ToyStory 3 och håller med om att den var jättekul.
Ibland kan en barnfilm vara mycket bättre och mer sevärd. Tänker närmast på skitfilmen Knight&Day som var en riktig besvikelse. Besviken blir man på sig själv också när man till slut ändå sitter med ett fånigt litet leende på läpparna...

27 augusti 2010 kl. 16:25  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Tack! Kul att vara här igen. I dagens inlägg? Aj då, får visst ta en titt ...

Om en film kan skänka en ett fånigt litet leende så har den ändå gjort sitt jobb. Alla behöver ju inte ha så höga ambitioner som TS3. Men Salt kan du undvika med gott samvete. Den får du inte ens ett fånigt leende av.

27 augusti 2010 kl. 16:38  
Blogger Unknown sa...

Åh, grattis får man väl säga (om än i förskott)!

Ser verkligen fram emot boken, tror den kommer att bli minst lika superb som de övriga.

Och att din son tränar schack är grymt coolt. =)

28 augusti 2010 kl. 15:48  
Blogger Christina Johansson sa...

Grattis!
Det måste vara skönt att boken är klar (nästan). =)

1 september 2010 kl. 20:34  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida