onsdag 28 juli 2010

Bröderna Karlsson och jag

Var är alla?!
Ibland försöker jag som sagt göra annat än att sitta och skriva. Igår skulle jag till och med på fest. Av nån anledning hade jag blivit inbjuden till galapremiären på Bröderna Karlsson, den "nya svenska förväxlingskomedin", med tillhörande partaj. Precis vad jag behövde!
Jag fick upp näsan ur bokskrivandet lite sent på kvällen, så jag var plötsligt väldigt försenad till biografen där det skulle äga rum. Och jag som hade laddat i två veckor för att gå på fest. Bytte kläder i taxin (döm om förarens förvåning när passageraren där bak plötsligt slet av sig brallorna) för jädrar om jag skulle missa det här.
Så stormar jag in på biografen, en halvtimme sen men bättre än ingenting, och ... var är alla människor? Salongen var helt tom. Hade jag åkt till fel ställe. Nej. Men vad ..?

I foajén hittar jag en vänlig biljettförsäljare. Han upplyser mig om att det stämmer att jag är lite sen till kalaset. Ett dygn sen, närmare bestämt.

Det är helt enkelt inte meningen att jag ska ha kul innan den här boken är klar.


2 kommentarer:

Blogger Christina Johansson sa...

Stackare.. =(
Synd om dig...

29 juli 2010 kl. 00:39  
Blogger Unknown sa...

Naw :(

29 juli 2010 kl. 13:20  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida