måndag 12 juli 2010

Att känna pulsen slå


När jag åkte Arlanda Express i lördags så var jag med om nåt roligt. Efter att kontrollantskan kollat alla biljetter så öppnade hon det här skåpet. Men det var nånting med hur hon öppnade det; det faktum att hon inte tittade in i det utan bara sträckte in handen, som om hon visste precis vad som låg därinne och var, i kombination med en möjligtvis lite skuldlagd uppsyn, som fick mig att reagera och fortsätta titta i smyg på vad hon gjorde.

Jag blev väldigt fnissig när jag såg vad hon hade gömt därinne. Det var en bok. Hon försökte dölja den så gott hon kunde. Men jag tror det stod Danielle Steele på omslaget.

Det finns olika sätt att starta ett hjärta på.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida