måndag 28 juni 2010

Katten är ute ur säcken

I januari, nånstans nära dig
Jag har med flit valt att hålla den nya boken ganska hemlig (mer än det faktum att jag sitter och skriver på den) eftersom den trots allt inte är klar. Dessutom är det långt kvar till utgivning. Jag troddde jag var hemlig, i alla fall. För plötsligt började andra känna till den ändå. Jag tyckte det var tvärskumt och trodde det var förlaget som läckt.
Men så hittade jag den själv listad på Adlibris igår. Den finns tydligen också på Bokus. (Jag tror dock inte att det är så många som hittat den ännu, så ni trogna bloggläsare får en liten treat med att vara bland de första som ser den!)
Jag vet inte om jag kan förklara hur overkligt det känns: för mig är boken fortfarande en spretig, osorterad hög textdokument i min dator som jag slåss med varje kväll. Ibland vinner jag. Oftast inte.
Och att då se den på bild sådär, som att den skulle finnas på riktigt ... det här innebär ju att jag verkligen måste skriva klart den. Damn. Jag som hade tänkt cykla ned till badsjön.

7 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Var det runt 11:e januari? Alldeles för lång tid, nästan så man funderar på att överväga att bli lite otålig! ;)

28 juni 2010 kl. 15:40  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Det hade inte varit för lång tid om du fått reda på det först i november, vilket jag trodde var planen. ;-)

28 juni 2010 kl. 17:13  
Blogger Unknown sa...

Tsss, det här är säkert bara en liten del av bokens kampanj som går ut på att vi måste engagera oss i ditt varumärke. Att vi letar upp allt själva, gnäller på dig, får dig att släppa bomben och sedan sitter vi och gnäller på dig ytterligare tills boken släpps. Forsman och Bodenfors, in your face! ;)

29 juni 2010 kl. 01:24  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Så länge allt gnäll sker innan och inte efter den är släppt så är jag mer än nöjd. :-)

29 juni 2010 kl. 13:30  
Blogger Norco sa...

YES! Nu tusan ska jag resa fram i tiden för att läsa den och lära mig hantera mina krafter för att resa i tiden så jag kan komma tillbaka till år 1337!

20 juli 2010 kl. 15:09  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Leet, eller året då träldomen förbjöds i Sverige?

20 juli 2010 kl. 15:15  
Blogger Norco sa...

Det får jag inte avslöja, då kanske du vill stoppa mitt framtida jag!

20 juli 2010 kl. 15:43  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida