onsdag 16 juni 2010

100 gig 100 dagar

Oskar in action
Damn, nu är det mycket. Jag jobbar med de sista programmen för Kunskapskanalen hela dagarna och sen skriver jag till seeent på kvällarna. Innan jag till slut tar mig hem och lägger mig i soffan i fosterställning. Ska försöka hålla det här tempot fram till midsommar, i alla fall. Sen har jag lovat att spruta vattenpistoler med barnen resten av sommaren.

Igår spelade vi in ett program om entreprenörer och entreprenörskap. Medverkade gjorde bland annat Tilde Björfors, cirkuschef på Cirkör, Helena Westin, fd Paradiset, DDB och en av grundarna till Pridefestivalen, Staffan Slörner, killen som en gång i tiden drev igenom Försvarsmaktens i mitt tycke sylvassa reklamkampanj, sam Martin Hugosson, som inte är entreprenör själv men som i sitt jobb som planner ger styrning och lönsamhet åt sådana som de andra.

Det blev en väldigt intressant diskussion. Men den absolut coolaste gästen var nittonåriga Oskar Gyllenhammar. Oskar har bestämt sig för att slå igenom som artist. Och han gör det genom att ge 100 spelningar på 100 dagar - en om dagen. Oskar och hans jämnåriga manager har valt att inte använda gängse kanaler för spelningar, till exempel är han inte bokad på några festivaler. Men, som Oskar säger, det går naturligtvis utmärkt att spela utanför eller bredvid festivalen. Så det blir mycket gator och torg. Men vafan - en spelning om dagen i över tre månader. Det kallar jag engagemang. Dessutom är låter det väldigt, väldigt bra.

Oskar har 70 spelningar kvar, så håll utkik efter honom i sommar! Chansen är stor att han förr eller senare står på en scen eller ett torg i just din stad. Och då kan du säga att du såg honom innan han slog igenom. För med den här killen är det bara en fråga om tid innan han blir hur stor som helst.

1 kommentarer:

Blogger missDecibel sa...

OMFG!
Det är ju fan Oskar ju!
Haha.

Håller på att läsa din bok just nu.
Plöjde igenom "Alla får ligga" under loppet av 24 timmar och blev så frälst att jag pilade iväg och införskaffade "konsten att läsa tankar" (vilken jag har velat läsa ett rätt bra tag trots allt) direkt vid löningen idag!

...

Och så klickar jag in mig på din blog...

Och så har du skrivit om Oskar! ...

Nu tycker jag helt plötsligt om dig ÄNNU mer!

24 juni 2010 kl. 23:55  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida