fredag 28 maj 2010

Det är aldrig för sent

Janey Cutler, en ung dam på 80 år

Jag har en kompis som snart blir 40. Han har börjat känna att han inte är på rätt plats i livet vad gäller jobb och relationer. När vi pratar så uttrycker han en stor ångest över det här; han känner nämligen att det kanske är för sent för honom att göra så stora ändringar i livet nu. Han vågar inte / vet inte hur han ska göra för att bryta upp från det han har omkring sig.

Jag misstänker att han inte är den enda som ibland känner sig fjättrad av en tillvaro som, även om den en gång i tiden var vad man strävade efter, idag känns några storlekar för trång.

Så som en liten sporre till alla er som funderar på om ni ska våga göra nåt nytt, och till alla er andra som bara behöver lite varma känslor och ett stort leende (det är ju ändå fredag), presenterar jag en video med Janey Cutler. Hon är 80 bast. Hon ser knappt. Hon hör dåligt.

Och hon gör en audition för Britain's Got Talent, med en publik på 3000 pers. I direktsänd tv dessutom. Bara för att prova nåt nytt.

Janey får min kompis att skämmas en smula. För om hon kan så kan både min kompis, du, jag och alla andra också. Ända tills vi kroknar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida