torsdag 13 maj 2010

Nattunderhållning

Mitt liv just nu
Jag skulle väl ha jobbat i kväll egentligen. Men det är ju trots allt Kristi Himmelfärd. Och vad kan då vara lämpligare än att köra igång ett nytt spel som heter Sin & Punishment - och som dessutom har undertiteln Successor of the Skies(!).

Det skulle bara bli några minuter men här sitter jag, flera timmar senare, helt fastklistrad. Jag har insett att jag är otroligt lättmanipulerad: Bästa sättet att få mig att göra nåt är att påstå att jag inte kommer klara av det. Att det nu svider i mina ögon beror enbart på att jag råkade läsa en recension på ett spel jag inte ens hört talas om. En recension som visserligen använde ord som "fantastiskt" och "brilliant", men det skulle inte hindrat mig från att bläddra vidare. Men sen kom det: "Det här är benhårt och otroligt intensivt. Tyvärr kommer den orutinerade shoot-em-up spelaren [dvs jag] redan på den normala svårighetsgraden att vara mer än välbekant med game over-skärmen."

Are you talking to me? Are you talking to me?

Jag vet inte varför jag tog det så hårt. Jag kanske bara hade ätit för lite frukost och var ovanligt stingslig. Men nu sitter jag här. På normal svårighetsgrad. Game over-skärmen har jag mycket riktigt sett så helvetes många gånger redan. Men ger jag upp? Icke. Mitt rationella jag har klivit av sitt skift för länge sen. Och natten är ung. Vi ses imorgon.


4 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Persistenc trumphs talent

13 maj 2010 kl. 13:03  
Blogger Unknown sa...

Persistenc trumphs talent!

13 maj 2010 kl. 13:03  
Blogger Unknown sa...

Känns det inte som dom kör med lite omvänd barnpsykologi?
Fast måste säga att det känns som om kanske inte helt nytt. Så känns det ändå som ett "nytt och fräsht" säljargument som i alla fall jag hade reagerat likadant på!

16 maj 2010 kl. 16:01  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Jo absolut. Det är det äldsta tricket i boken. "Det här är nog lite för manligt för dig." Och jag går mycket medvetet på det varje gång.

16 maj 2010 kl. 18:20  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida