lördag 5 juni 2010

Är du normal, lille vän


Min äldsta son tycker att han är för stor nu för att läsa Kalle Anka, men när han gör det så ser han till att köpa tidningar från mitten av sjuttiotalet eller äldre. "Jag tycker inte de nya Kalle är lika bra som de gamla" säger han. Han har visserligen rätt. Men det skrämmer mig lite att han har blivit snobb redan vid nio års ålder. Antingen så betyder det att min plan att uppfostra mina barn till ondskefulla genier börjar bära frukt. Eller så har de senaste årens Kalle Anka varit grymt dåliga.

Hur som helst. I morse råkade jag se baksidan på en av hans kalletidningar från 1974. Det var reklam för Lego, i form av en serie med två kompisar som funderade på vad de skulle ge den tredje kompisen i födelsedagspresent. Säga vad man vill om reklam, men den har i alla fall utvecklats. Förutom att serien var helt vansinnigt lång, så vad sägs om följande spjutspetsdialog:
"Patrik fyller år imorgon."
"Ja, då ska vi gå på kalas!"
"Vad ska vi ge honom?"
"Tror du han gillar Lego?"
"Så klart, Patrik är fullt normal."

Patrik är fullt normal?!? Tag er i akt, alla ni onormala. Lego är inte för er.

4 kommentarer:

Blogger Norco sa...

Min tjej klagar på att du inte skrev något om balen i Umeå :] Fast det har ju inget med det här inlägget att göra :o

5 juni 2010 kl. 13:12  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Uh... Balen? Umeå???

5 juni 2010 kl. 21:33  
Blogger Unknown sa...

Oj jiesses... Lagom diskret "Det passar en tuffing som Patrick". Det vore nästan lite kul om någon marknadsföringsbyrå skulle våga göra parodi på det gamla sättet att göra reklam. YES hade väl något snarlikt, men det var ju inte kul ;)

6 juni 2010 kl. 12:29  
Blogger Pontus Erik Karlsson sa...

Jag tror Umeå ligger uppåt i landet någon stans...

10 juni 2010 kl. 20:54  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida