tisdag 22 juni 2010

När gick de?

Expressen.se
Alltså, det här bröllopet. Det var fint och romantiskt och välplanerat och även de hårdaste cynikerna verkade bestämma sig för att det nog var lite mysigt, trots allt.

Men jag funderar på en sak.

Brudparet hade kameror på sig i stort sätt 20 timmar i sträck. Det var Konserthus, Kyrka, Kortege, Vinka slottet, Middag...
När, jag frågar när, bättrade Kronprinsessan på sitt smink? När drack hon vatten? Och - kanske viktigast av allt - när gick de på toaletten?

De första två kan jag ändå hitta en förklaring på. Det finns alltid tio meter då kamerorna inte filmar, säg precis innanför kyrkdörrarna. Där kan man placera en sminkör och en vattenstation som gör det de ska utan att brudparet ens behöver slå av på takten ut genom dörrarna. Ingen märker att hon fått lite mer puder och att han inte ser så törstig ut längre när de kommer ut på andra sidan.

Men toaletten. Sånt tar ju tid. I alla fall om man ska, ni vet. Så jag frågar igen. När? Jag vägrar tro att de gjorde som tävlingscyklisterna och bara lät kläderna absorbera det. Samtidigt är de ju människor precis som vi. Det blev liksom som när man ser på tv och de aldrig behöver gå. Fast i verkligheten.

Den som planerade deras dag och lyckades osynliggöra de mest grundläggande mänskliga behoven under nästan ett dygns direktsändning i tv, och därmed göra brudparet till de nästintill övermänniskor som kungligheter ändå ska vara, borde få en medalj.

8 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

det var ju uttalad kisspaus mellan kortegen och vinkningen, å de fick väl klara sig på det.. :P

23 juni 2010 kl. 01:30  
Blogger Karin sa...

Någon gång så måste ju vi tv-tittare också ha utfört våra behov. Kanske lyckades bröllopsplaneraren med ett så bra jobb att hela svenska folket gick från TVn samtidigt, och då passade även Vickan och Daniel på?

23 juni 2010 kl. 09:01  
Blogger Unknown sa...

Vuxenblöjor? :)

23 juni 2010 kl. 11:11  
Blogger Unknown sa...

Skrev jag en olämplig kommentar eller hade jag sjabblat så att det inte kom fram?

23 juni 2010 kl. 15:34  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Sist du kommenterade var på "Dagens Överraskning", vad jag kan se. Två stycken. Ibland tar det lite tid för kommentarerna att dyka upp eftersom allt som skrivs modereras, men båda dina ska ligga där.
Om du har skrivit nåt mer så har kanske blogspot tappat bort det. Ber om ursäkt. Skriv igen!

23 juni 2010 kl. 15:46  
Blogger Unknown sa...

Tack för den bästa bröllopskommentaren!

Kan inte låta bli att önska att man hade fått följa med lite i bakgrunden och sett ett toabesök iförd ultralång slöja och dyrbar tiara...

23 juni 2010 kl. 15:53  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Precis. Jag tänkte också på den där slöjan. Karin har helt rätt angående den planlagda kisspausen. Men vart gör man av sju meter slöja i det läget? Klämmer fast den i dörren?

23 juni 2010 kl. 15:58  
Blogger Helena sa...

Den kan ju inte klämmas fast i dörren då blir den genast skrynklig fattar ni väl. Jag tror personligen att de var snören som knöts fast i den och hissade den till taket under det kungliga besöket.

26 juni 2010 kl. 20:28  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida