fredag 2 juli 2010

Semester...ish

Det där med muren runt, det är mitt hus
Om några timmar drar jag på en veckas hårdkomprimerad semester i Calvi på Korsika. Det kommer bara vara jag, Linda, god mat och godare vin. Inga barn. Ingen bok. I åtta dagar.

Eller, så var i alla fall planen. Jag har skrutit för alla mina vänner att jag inte ens kommer ta med mig datorn. För hur mycket jag än har att göra så vet minsann jag hur viktigt det är med ledigt.

Men det var innan jag insåg att det är ju fyra timmars flygresa. Gånger två. Det är åtta timmar som jag kan jobba på boken. Så datorn är nu diskret nedpackad i handbagaget. Och jag vet redan nu att när resten av Calvi somnat kommer jag sitta vid ett stearinljus på en balkong vid havet, upplyst av MacBookens obevekligt starka sken och skriva. Men jag tänker givetvis ljuga för alla när jag kommer hem och säga att jag inte jobbade ett smack.

Är det semester så är det.

Ses om några dagar!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida