onsdag 30 juni 2010

Multigrönan

Idag är det Gröna Lund som gäller. Det är alltid lite trixigt att
vara här med mina kids eftersom de skiljer sig i längd från
varandra, så det finns alltid saker den äldre får åka men inte den
yngre. Tidigare har jag löst det genom att ta med en kompis till mig,
så har vi kunnat dela på oss.
I år jobbar jag med en ny taktik. Jag är här själv med dem, men
istället fick BARNEN ta med varsin kompis. Enligt den fullkomligt
oprövade teorin att 2x2 barn i åldern 7-10 är lättare att ta hand
om på Gröna Lund än bara två, eftersom de då i nån mening har
varandra. Vi får se hur det går. Jag kanske har tänkt fel: När jag
föreslog för barnkompisarnas föräldrar att jag skulle ta med dem
själv hit så stirrade de på mig som jag var galen. Men sen skyndade
dig att lämna över avkommorna och springa bort innan jag hann ångra
mig. Som sagt, vi får se. 30 minuter hittills och allt är lugnt.

1 kommentarer:

Blogger Camilla Matinlassi sa...

Tror det gick toppen bra eller hur?
Har själv 5 ungar i varierande storlekar. Två äldsta tillsammans, nästa med en kompis. de två yngsta tillsammans med deras tremänning. Totalt 7 ungar ensam. Det ända är att det blir jätte dyrt.

5 juli 2010 kl. 02:05  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida