tisdag 13 juli 2010

Svensk sommarmellis

Från Korsika var det bara att packa om väskan och bege sig direkt upp i Roslagen i söndags kväll, nu med hela familjen. Jag ska erkänna att jag varit lite tjurig på svenska sommaren sen vi kom hit: det är 15 grader kallare i vattnet än där jag var förra veckan och myggen kliar nåt grymt.
Men yngsta killen, 7 år och mycket smartare än jag, visade mig just vad det hela handlar om. Han försvann in i en buske med en plastburk och kom ut tio minuter senare med burken full av smultron. Hälften la han undan ("jag kanske vill baka en smultronpaj sen") och resten hällde han grädde på.
Jag är väldigt avundsjuk. Men poängen gick fram med önskvärd tydlighet. Jag ska bara hitta en egen plastburk.

2 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Inte illa, ett steg närmare ett ondskefullt geni månne? För visst var det ditt mål, att barnen skulle bli sådana? (:

14 juli 2010 kl. 02:03  
Blogger Unknown sa...

Btw kom jag på för någon dag sedan att du är någorlunda lik Gordon Ramsay! Fun fact! :)

14 juli 2010 kl. 02:06  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida