lördag 14 augusti 2010

Bjällerklang


I maj var jag på en spelning med bandet Sleigh Bells i New York. Jag hade ingen aning om vilka de var då, men de lät intressanta i Time Out. Sen dess har de tydligen hunnit varit i Sverige också (på Way Out West). Och för nån vecka sen kom debutplattan. De var tuffa i New York. De är ännu bättre nu. Min trendspaning är att Sleigh Bells kommer bli nästa stora grej. (Om de inte redan är det! Jag har trots allt ingen koll på vad som hänt i den riktiga världen under sommaren.) Frågan är bara om vi tröttnat på dem i november eller om de kommer att fortsätta hålla och gå vidare, som M.I.A.

Just nu lyckas de i alla fall hålla mig spektakulärt vaken när jag sitter på X2000. Sleigh Bells. Så jäkla 2010, helt enkelt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida