fredag 3 september 2010

Tankekraft

Jag gör precis nu en plåtning för tidningen Ny Teknik, de har bett mig testa det nya spelet "Mind Flex" där du genom tankekraft ska få en boll att sväva genom en labyrint. Jag köpte ett i New York i maj som jag sen la under sängen och glömde bort, så det var intressant att få testa det nu.
På minussidan: Det är inte du som leviterar bollen med din grymma esp. Din koncentration respektive avslappning styr hur högt upp i luften som bollen ska blåsas av en fläkt.
På den stora plussidan: Den lyser i blått. Oooh future. För att inte tala om den sexiga kvinnorösten som med lustiga pauseringar väser fram "Choose. Game. Put on your. Headset". Det är System Shock 2 och Portal all over again. Jag bara väntar på att den lilla blå skumgummibollan ska överta mitt medvetande.

Än så länge surrar den mest. Som en fläkt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida