torsdag 17 mars 2011

Min mörka hemlighet

Det har varit ännu en intensiv vecka med Talang 2011 i två dagar och sen finalen SinnesCirkus. Och den här gången var den extra ansträngande eftersom jag blev sjuk - redan i söndags kväll. Men att ställa in var ju liksom inte ett alternativ. Under inspelningarna i Jönköping hade jag därför ett helt apotek inom räckhåll precis utanför bild. Ni ser ett urval av det på bilden. För jag visste ju att jag var tvungen att hålla ända till onsdag kväll. Det gick ... nästan. Ni som var på showen igår märkte nog att min röst sakta med säkert började försvinna. Det var mycket honungsvatten och treo i kulisserna. Men vi klarade det hela vägen ut. På håret.

Vad som händer när man har hållt sjukdom stången i flera dygn på det här sättet och sen slappnar av är rätt självklart: Man blir toksjuk. Så i natt har jag svettats flera liter (tur att det inte var min säng!), haft frossa och drömt mardrömmar. Och rösten är helt borta. När jag försökte checka ut från hotellet i morse så kunde jag inte ens säga mitt rumsnummer. Taxichaffisen bara skrattade när jag kraxade fram "tååååeeeett". "Menar du 'tåget'?" "mmmmHOST!".

Nästa gång ska jag skaffa ett jobb där man kan ringa in sig sjuk. Tror jag. Nu är det i alla fall hem och bädda ner sig.

2 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Tack för en mycket tänkvärd föreställning igår.
En liten anekdot från gårdagen.Vi var ett gäng på 5 pers som satt längst fram.4 av oss jobbar på IKEA.När du ritatde din teckning med hjälp av Cici och sa att det liknade ett lack bord var det bara så rätt.Vi andra skratta gott åt din "fullträff".

17 mars 2011 kl. 15:43  
Blogger Unknown sa...

Helt fantastisk föreställning - jag är helt förundrad!!! Så här ett par veckor efter är känslan fortfarande; "hur gick det till, EGENTLIGEN!?!!?". Det var det bästa jag sett på länge (någonsing??!?
Fick 400 kr p-böter när jag kom till bilen efteråt, men det var det värt!!! :-) //Ulrika

31 mars 2011 kl. 22:14  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida