onsdag 16 mars 2011

Göteborgsfinal!!!

Idag packas Den Röda Mannen för sista gången upp ur sin låda. Idag tömmer jag för sista gången Pressbyrån på sitt tidningsutbud och idag säger jag orden "Välkomna till SinnesCirkus" för allra, allra sista gången. Det har varit en rejäl resa, med en föreställning som utvecklats hela tiden. Jag undrar om de som såg genrepet på Vasan i Stockholm i september 2009 ens skulle känna igen det som kommer hända på Lorensbergsteatern ikväll, mars 2011. Men så är det ju med allt. Det förändras, utvecklas och går vidare. Och jag med. Efter SinnesCirkus finns det nya, storslagna planer och andra outforskade, mentala ängar att springa naken på. Men först ska vi ha en riktig brakavslutning ikväll. Jag hoppas ni är taggade, Göteborg!!!

11 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Vi är sjukt taggade, ska bli skitkul! :)

16 mars 2011 kl. 13:24  
Blogger Unknown sa...

Klockan är 22.34 och jag är forfarande irriterad över att jag inte förstår hur du lyckades sy ihop säcken. Hur som helst hade vi en kul kväll och jag ska inatt lista ut hur f-n du gjorde. Kanske 2 st skitböcker om Arn samt en extra s.137. Ha det och lycka till med dina exter.

16 mars 2011 kl. 22:37  
Blogger Unknown sa...

Makalöst bra, kärlek till dig! :)

16 mars 2011 kl. 22:58  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Nä, inga dubletter. Hon håller i den enda - och den enda sidan - hela tiden. :-)

17 mars 2011 kl. 00:11  
Blogger Unknown sa...

Sida 137 listade jag ut rätt snabbt, men sedan finns det ju typ 2 timmar show till att bringa klarhet i...

Har hittat någon bok "Practical Mental magic" som verkar ha snarlika tricks som vi fick uppleva ikväll, synd bara att det är över 200 sidor att plöja igenom.

Tack för en asgrym kväll! ;)

17 mars 2011 kl. 00:18  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Practical Mental Magic skrevs på 1920-talet om jag minns det hela rätt, och är en av de första böcker som för den breda massan förklarade hur man kunde använda mediers fuskmetoder för att göra trolleri-liknande effekter. (Därav "Mental Magic" i titeln.)
Jag hoppas att jag tagit mina egna metoder några steg längre än vad du hittar i den boken. Men jag vill minnas att den är lite småskoj.

Apropå sidnumret - när vi filmade för DVD:n fick de behålla boken efteråt. Så det finns två personer med jäkligt udda troféer (en sönderriven bok) från den här showen. :-)

17 mars 2011 kl. 00:21  
Blogger Unknown sa...

Ja den boken ser ju lite till åren ut och var ju inte på långa vägar lika avancerad som showen var. Men småskoj är den ändå.

Angående DVD:n, vid vilka tillfällen spelades den in? Och givetvis: när kommer den?

Nu blir det till att vaka efter den förhandsbokade Mentala Superkrafter-boken :)

17 mars 2011 kl. 00:29  
Blogger Unknown sa...

Tack så mycket för en superkväll! Jag hoppas att du är nöjd med Göteborgspubliken.Hur som helst såg det ut som om att du hade kul på scen och det smittade helt klart av sig!

17 mars 2011 kl. 00:36  
Blogger sailadventures sa...

Showen var kanonbra. Jag blev helt bortkollrad.

17 mars 2011 kl. 07:59  
Anonymous Anonym sa...

Det sista jag tänkte på innan jag somnade igår, och i princip det enda jag tänkt på sedan jag vaknade idag är- hur fasen bar du dig åt!?

Deltog i ett av numren och har resonerat mig fram till en möjlig lösning på halva det numret, men vad det gäller andra halvan så förstår jag inte hur det gick till...Kommer grubbla över det här, och övriga föreställningen, ett långt tag framöver:)

Tack för en trevlig kväll!

17 mars 2011 kl. 08:19  
Blogger Unknown sa...

Hej jag heter Alex jag är en kille på 16 år och tycker att du är aa bäst.
Henrik du är min största idol. Folk brukar säga att jag är bra på att läsa av andra, och att jag är väldigt uppmärksam, jag lär mig så mycket utav dig vill bara säga TACK Henrik!! din föreställning var jätte bra! helt otrolig!!
jag har läst alla dina böcker och sett på alla Hjärnstorm avsnitt
här är min epost alexlopholl@gmail.com
skulle vara helt otroligt kull om du kan skicka något. hehe vet att du säkert har många andra som du ska skicka saker till men aa.

17 mars 2011 kl. 21:08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida