torsdag 10 mars 2011

Yu-Gi-Oh! vs. Spåmän

Just nu är jag med tioåringen på hans första Yu-Gi-Oh!-turnering. (Ett japanskt samlarkortspel i stil med Pokémon eller Magic The Gathering, om nån undrar.) Här trängs ett sjuttiotal fantasygillande kortspelare i åldrarna åtta till tjugofem och det är en nördfest utan dess like.

Samtidigt gör jag en telefonintervju med norsk radio om huruvida spåfolk och medium har en genuin övernaturlig förmåga.

Det är väldigt roligt att försöka vara seriös och diskutera cold reading och hypnostekniker till en bakgrund av repliker som "Mitt synkromonster har en högre ATK så dina spellkort måste på graveyarden!"

Jag låtsas att jag inte är en av dem. Men Det värsta är att jag nästan vet vad det betyder.

1 kommentarer:

Blogger Norco sa...

Nu ska jag se till att fixa en rejäl nördstämpel här. Jag måste säga att jag är avundsjuk på din son. Jag har aldrig spelat Yu-Gi-Oh men.. För några år sedan så spelade jag turneringar i pokémonkort och känslan då man får upp rätt kort och spelar det rätt är svårt att klå, jag förstår din son :P

Suck, nu fick jag lust att börja lira det igen.. Jag fyller 20 den andra april xD

10 mars 2011 kl. 20:51  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida