tisdag 8 mars 2011

Smittsamt


På väg till ljudstudion igen. Idag är jag rejält trött så det blir nog mörka whiskyrösten som åker fram.
Igår och inatt tog jag nämligen hand om äldsta sonen, som är tvärsjuk. Han kräks, har hög feber och ont i huvudet. Det är alltid intressant med de här situationerna när man ska vårda nån som är extremt smittsam, som han nu är under tre dygn, eftersom mitt eget jobb liksom förutsätter att jag inte kan vara sjuk.

På onsdag, imorgon, står jag på en fullsatt Lorensbergsteatern i Göteborg och ger näst sista föreställningen av SinnesCirkus. Då kan jag inte vara kräkig och ha hög feber. Den möjligheten existerar inte. Så det är en rigorös blandning av handsprit, decifinceringsmedel, vitpepparkorn och 12-årig rom som gäller för att hindra smittan här hemma just nu. Det, plus att jag blåst upp en plastboll kring mig i vilken jag tänker tillbringa de närmaste dygnen. (Dräkterna från Outbreak var för dyra.)

1 kommentarer:

Blogger Christina Johansson sa...

Välkommen till snön!

9 mars 2011 kl. 10:09  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida