onsdag 2 mars 2011

Konsten att prata länge

I måndags började jag läsa in nya boken som ljudbok. Fem timmar om dan läser jag, i sträck, sen måste jag hem och ha sportlov med kidsen. Efter fem timmar börjar dessutom min röst ge upp. Det kan låta som jag gnäller, men har du själv pratat och försökt vara välartikulerad och tydlig i fem timmar nån gång? Det är knepigare än man tror.

Jag har hittills läst tio timmar och därmed kommit en dryg fjärdedel av boken. Nu är det dag tre. Imorse kände jag mig hes redan när jag vaknade. Så idag blir det ymnigt tedrickande i studion. För det är lång väg kvar och rösten måste hålla hela vägen. Om du träffar på mig i helgen, räkna inte med att jag kan prata då.

2 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Bara du är i good shape inför Göteborg så... :)

2 mars 2011 kl. 10:35  
Blogger Norco sa...

Ett tips för att spara på rösten. Ta med ett litet block och en penna Everywhere! Skriv sedan det du vill ha sagt till andra.

Det kanske kan låta lite fånigt men jag har själv förlorat rösten förut och det här var en av de bästa lösningarna jag kom på då.

Dock så finns det tillfällen då du inte hinner skriva ner något. Just därför ska du ha lite färdiga sidor i blocket med svar som du kan tänkas behöva säga ofta.

Anyway, keep up the good work ^_^

2 mars 2011 kl. 15:00  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida