måndag 28 februari 2011

Österländsk visdom

På äldsta sonens inrådan var vi och åt på den lokala kinakrogen igår. Jag gillar stora delar av de asiatiska köken, men just svensk kinamat är inget som får mig att göra vågen.

Jag sitter mest och väntar på min lyckokaka.

Och vilken lyckokaka jag fick! De innehåller ju normalt bara tveksamt översatta plattityder om livet designade för att få en att känna sig lite vagt bättre än tidigare. (Sonen fick: "Din bästa upplevelse har du ännu inte haft." Förhoppningsvis helt korrekt eftersom han som sagt är tio år.)

Men min var direkt uppmanande. Aggressivt uppmanande.

FAME, RICHES AND LOVE ARE YOURS FOR THE TAKING.

For the taking?! Jo jag tackar! Jag kan i alla fall fixa två av tre, tänkte jag. Så jag hånglade upp min flickvän över den sötsura såsen och snodde sen servitörens plånbok när vi gick ut.

2 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Väntar spänt på tävlingen där vi trogna bloggläsare får vara med och kreera namnet på nästkommande bok!

"Konsten att vinna en tävling - när du ger mig ett förslag som jag gillar - alla får delta!" är säkert en passande titel på tävlingen. :)

1 mars 2011 kl. 21:11  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Fast... Nu förutsätter ju du att det kommer att komma en till bok. Den senaste är ju inte ens ute än! Faktum är att jag tänkt att kanske ta paus från bokskrivandet ett tag.

1 mars 2011 kl. 21:53  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida