torsdag 3 mars 2011

Mobil lämning

I samma hus som ljudstudion ligger, där jag läser in boken, ligger det också en förskola. På flera ställen har de satt upp den här skylten. "Stäng av mobilen vid hämtning och lämning på förskolan." Jag har sett den massor med gånger men först idag började jag verkligen tänka på den.

Alla som nån gång har haft, eller har, barn på dagis har förmodligen varit med om att mobilen ringer precis vid en hämtning eller lämning (eftersom de oftast sker när andra är på jobbet). Och det är så klart vsrken kul eller praktiskt.

Men kan det verkligen bli ett så stort problem att förskolan tvingas sätta upp ett flertal - laminerade, dessutom - förbudsskyltar? Är det inte att bara säga till föräldern i fråga?

Första tanken var att personalen var ovanligt kommunikationsovilliga. Men sen började jag tänka på vilka föräldrar som krävs för att såna här skyltar ska komma upp.

Så imorgon bitti ska jag speja nyfiket när jag går förbi. Jag tror jag har hittat dagiset där Fredde i Solsidan lämnar sina barn.

1 kommentarer:

Blogger Hexmaster sa...

Det kanske beror på att personalen gått på mobilstrålnings-grejen? Att det skulle vara farligt. Eller att någon av dem menar sig vara överkänslig för "strålningen".

5 mars 2011 kl. 10:49  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida