onsdag 13 oktober 2010

På kändisfronten intet nytt

När det inte går att använda ord som "naken", "chock", eller "sex", så gissar jag att skvallertidningarnas bästa lösnummersäljare är att kunna skriva att ett kändispar har gjort slut. (Det eviga recyklandet av paret Beckham bevisar detta.) Det näst bästa borde vara att kunna avslöja att nån har blivit tillsammans. Sen är det en fallande skala: att det knakar i en relation är inte lika vasst men säljer nog det med.

Men det här? "Är inte lika kär längre!"???
- Stoppa pressarna!
- Vadå, är hon inte kär längre?
- Jodå. Men inte LIKA kär!
- Å herregud! Håll förstasidan!

Det måste ha varit en lugn vecka. Och veckans Hänt Extra borde få nån slags pris för rekord i journalistisk irrelevans.

2 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Är inte hela skvallerpressen journalistisk irrelevans? :P

13 oktober 2010 kl. 13:56  
Anonymous Anonym sa...

haha klockrent! säljer nog som smör...

13 oktober 2010 kl. 17:30  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida