Monopolets avigsidor
Jag förstår faktiskt inte riktigt dethär. SJ har nu blivit så bra på att vara dåliga att de till och med kan förutsäga det: Efter första stoppet, 14 min efter avgång (då vi var tvugna att nödbromsa), så kom det ett utrop om att "vi kommer träffa på en hel del fler signalfel under resan". De vet om det redan innan, alltså? Vilket annat företag i världen vågar på daglig basis utannonsera till sina kunder att "Guess what? Vi kommer inte kunna sköta vårt jobb idag heller" - istället för att se till att det inte upprepas?
Det här med signalfel börjar bli uttjatat. Jag kommer ihåg när förseningarna började, runt 2006. Det hette signalfel då med. Så det är inte som att de haft tid på sig att ordna den där signalen.
Jag måste nog hur som helst ställa in vår lunch. Tyvärr. Jag kommer inte att vara framme i tid.
1 kommentarer:
Funderar på... Kan man ursäkta sin försening till jobbet genom att skylla på SJ? Antagligen skulle de svara "något annat vore väl konstigt" då ingen direkt kan förneka SJ:s oförmåga att sköta sitt jobb...
Skicka en kommentar
Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]
<< Startsida