onsdag 15 september 2010

Kollektivmorgon

De som sköter tunnelbanan i Stockholm (jag vet inte längre om det är SL, Connex, Linjebuss eller nån annan) har en lite jobbig morgon idag. Först gick ett tåg sönder på T-Centralen som inte gick att flytta på och därmed effektivt blockerade hela gröna nätet mitt i rusningstrafik. Jag och tusentals andra stod ute i spöregnet i en halvtimme och väntade på att det skulle komma igång igen. Vilket det gjorde för några minuter sen. Men nu står vi stilla igen, efter bara en kort resa. (Det har hittills tagit 50 min att färdas 3 stationer.) Då kommer det, det otroligt uppgivna utropet från tågföraren som fick alla trötta, blöta och stressade pendlade i vagnen att brista ur i stora leenden:
"Nu är det såhär att förutom det tidigare tågfelet så har vi nu även fått ett spårväxlingsfel vid Hötorget. Jag hoppas er övriga dag blir mycket bättre än såhär. Jag är ledsen, men det är ingen bra kvalitet på varken våra tåg, våra spår eller signalerna." (paus) "Men anbuden på att sköta tunnelbanan var billiga i alla fall!!!"

1 kommentarer:

Blogger Helena sa...

Underbart huuuman tycker jag, härlig kommentar den skulle jag velat höra live.

Det är sådant som lättar upp stämningen när passagerarna preciiis bildat en mob, som han visste att han kunde stoppa,

Fler humorister till SL eller vad det nu är? Swebus kanske?

19 september 2010 kl. 15:36  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida