onsdag 15 september 2010

Allvaret

Jag har precis varit hos min redaktör och fått tillbaka första tredjedelen av manuset på den nya boken. Från och med nu och någon månad framöver så kommer jag sitta och flytta kommatecken, byta plats på texter och reda ut resonemang som redaktör'n inte förstod. Det här är den dolda avigsidan av att skriva böcker: När man är som allra tröttast på det man skrivit så måste man plötsligt dyka ner i det betydligt djupare än man nånsin önskat sig. Det är en lång och ärligt talat väldigt tråkig process att komma upp till ytan igen, som bara sker ett kommatecken i taget. Men det måste göras för att boken ska bli så bra som möjligt. Igår var det fortfarande roligt. Men nu börjar allvaret.

3 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Och det där ser bara ut att vara första versionen av dokumentet... Nu ska det bli fem till eller? ;)

16 september 2010 kl. 00:43  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Typ :-)

16 september 2010 kl. 10:17  
Blogger Helena sa...

Jaha det verkar jättekul att skriva suck, de finns läsare från min blogg som krääääveer en bok som jag skall skriva, suck vill inte laaat men jag skall ta mig i kragen och publicera hela min blogg, de har ingen gjort förut, hehe,

Kram Helena.

19 september 2010 kl. 15:32  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida