tisdag 18 november 2008

Brevlåda i silver


I reklambranschen så är det ingen hejd på utmärkelser och priser. Jag känner nog inte till någon bransch som är så bra på att klappa sig själv på ryggen som reklamvärlden. Och missförstå mig inte nu, jag tycker det är bra. Vi är ofta alltför dåliga på att klappa såväl andra som oss själva på våra bekräftelselängtande baksidor. I alla fall. Posten har ett stort pris som delas ut en gång om året och som heter Guldlådan (jag vet, fråga inte). Priset går till bästa reklamkampanj som på något sätt använt sig av Postens tjänster. Kommer ni ihåg de där böckerna i vilka jag skrev personliga tips och skickade ut till svenska tyckare och åsiktsmakare? Även om tipsen var personliga så var det naturligtvis också del av kampanjen för min bok. Och igår vann de personliga tipsböckerna silveri Guldlådan. (Silverlådan, antar jag då.)

Wow.

Ett reklampris. För en bok som bland annat handlar om hur man står emot reklam. Tur för mig att de inte läste boken innan prisutdelningen.

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

shit! Grattis! :)

18 november 2008 kl. 19:58  
Anonymous Anonym sa...

Humor! :)
Grattis!

18 november 2008 kl. 23:59  
Blogger Pontus Erik Karlsson sa...

Grattis!
Mig lurade du iaf att det bara va för att du är en så god människa som du skickade ut böckerna :)

21 november 2008 kl. 09:34  
Anonymous Anonym sa...

Så hur motiveras reklam för en bok som är till för att stå emot reklam?

28 november 2008 kl. 12:46  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Enkelt. "Om du går på den här reklamen så behöver du läsa boken."

28 november 2008 kl. 13:35  
Anonymous Anonym sa...

haha! Smart. Behovsorienterad reklam med en nästan lite allmänbildande ambition. Fast det bär ju på motsatsen. Om du inte går på reklamen så behöver du inte köpa boken. Det skulle kanske betyda att boken inte går att väljas utanför sitt reklamsammanhang: att alla våra val baserar sig på reklam. Men jag antar att detta är ett tema som du skriver om i boken, så jag får väl ta reda på mer.

Glömde göra ett slut-smiley i mitt förra inlägg, så jag gör det nu :)

1 december 2008 kl. 13:31  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida