fredag 14 november 2008

Oförbätterlig


Nu när inspelningarna av Hjärnstorm är klara och När du gör som jag vill är färdig och släppt, så lovade jag mig själv att ta det lugnt den här hösten. Att sakta men säkert se till att jag inte föreläser lika mycket som tidigare, utan istället vara hemma mycket mer. Sitta i min sköna soffa. Titta på film. Spela tv-spel. Bygga Star Wars-lego med mina barn.

Det höll i sisådär tre dagar. Sen fick jag en toppenbra idé. Och sen en till. Man tänker ju så mycket i den där sköna soffan. Så nu har jag dragit igång två nya projekt som jag är jätteexalterad över. De har på några veckor redan kommit tillräckligt långt och involverar tillräckligt många personer för att jag inte längre får säga nåt om vad det rör sig om, mer än att 2009 blir ett väldigt spännande år.

Och plötsligt räcker inte tiden till längre. Igen. Jag pratade med Alexander Bard om det där för nån vecka sen, han sa att den stora hemligheten med att hinna göra en massa är att inte ha barn. Men jag vet inte. Jag tänker överbevisa honom.

När jag var liten och gick i skolan hade vi inte så fina bokstavskombinationer att sätta på barnen som det finns idag. Var man hyperaktiv så hade man Damp (se bild.) Och så var det bra med det. Jag hade definitivt inte damp i skolan. Tvärtom, jag satt mest och läste böcker. Men jävlar vad jag tar igen det nu.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

När börjar hjärnstorm sändas igen? Saknar det programmet!

16 november 2008 kl. 18:27  
Blogger Henrik Fexeus sa...

jag har inte fått nåt startdatum för nya säsongen, mer än att det ska börja i mitten januari...

16 november 2008 kl. 20:31  
Anonymous Anonym sa...

Varför måste man alltid ta det lugnt? En del människor trivs bättre när de har något att göra, något de brinner för. Sen finns det naturligtvis gränser, kanske är det vad du menar.

20 november 2008 kl. 00:14  
Anonymous Anonym sa...

Haha, det var det jag visste! Du kan helt enkelt inte låta bli! Och det är väl bra, så länge det inte blir näsblod och magsår. Lycka till!

23 november 2008 kl. 20:40  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida