torsdag 30 oktober 2008

Ny hemsida!

Min hemsida har fått en välbehövlig ansiktslyftning. Den förra började helt enkelt kännas lite för trång så vi passade på att göra större, nytt, och mer. Vid en första anblick verkar det kanske inte vara så stor förändring men det finns mer att upptäcka, under ytan, för den som vill leta...

En ytterligare uppdatering kommer att göras med mer hemligt godis redan i nästa vecka , men jag kunde inte hålla mig så jag lade upp version 0.99 redan nu. Surfa in på henrikfexeus.se och se vad vi har gjort. Jag väntar på era kommentarer!

19 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Underbart! Jag har längtat efter den nya hemsidan.... Dock ett problem... Den är inte anpassad efter firefox och jag måste skifta webbläsare för att den ska se normal ut... /Sabina

30 oktober 2008 kl. 21:45  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Joooo, jag använder själv firefox och det ser bra ut. Vad har du för problem med den?

30 oktober 2008 kl. 23:29  
Blogger Liffon sa...

Kan webbdesignern inte tänka lite på de stackars iPhoneanvändarna också? Sidor helt i Flash har för det mesta fler nackdelar än fördelar.

31 oktober 2008 kl. 00:15  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Jisses. Jag använder också iP-interfacet för jämnan. Men om hela webben skulle anpassas för myApple skulle den sannerligen bli dödstråkig. Flash äger.

31 oktober 2008 kl. 00:37  
Anonymous Anonym sa...

sida två - sehenrikpåsceninnandetärförsentglöminteatttamedalladinavänner

sida tre - läsagördigsmartsåköpallthenrikskriver

sida fyra -
dutittarförmycketpåta

sida sex -
dugillarhenrik

31 oktober 2008 kl. 03:50  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Hörru Taha, hade det inte varit roligare om folk hade fått upptäcka det där själva?

31 oktober 2008 kl. 09:16  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Men bra spanat ändå! :)

31 oktober 2008 kl. 09:16  
Anonymous Anonym sa...

sorry...

31 oktober 2008 kl. 12:05  
Blogger Marcus sa...

haha, behövde inte taha´s hjälp :P

Något jag dock Inte hänger med är de snabba bilderna längst upp, det ända jag hann me att se va en tecknad figur med en man som tar tag i sitt eget hår, som om han e frustrerad eller arg.

Snygg hemsida by the way...(efterlängtad) :)

31 oktober 2008 kl. 13:59  
Blogger Marcus sa...

Nej, han håller sig för kinderna!
Och nu såg jag fler, "köp min bok" "Du är min..." (tror jag)
Och så en svartvit bild på 3 personer.

Jaja, varför bryr jag mig ens om att skriva detta? Jag har annat för mig...eller du kanske har påverkat mig att skriva en kommentar? :)

Bra gjort Henrik. Vi ses!!!

31 oktober 2008 kl. 14:10  
Blogger Mike sa...

To kommentarer: Det er umulig å vite hva "ett", "tvâ"... egentlig er. Bør være noe med små skrift som indikerer hva som er hvor.

På sidene "tvâ", "tre", "fyra" og "sex" er det ikke mulig å bruke hjulet på musen til å scrolle i teksten. Man er nødt til å ta tak i scrollbaren til høyre for å gå ned på siden. Det er det jeg liker minst... å måtte sikte og treffe spesifikke pixler på skjermen for å bla meg videre i innhold. :-)

31 oktober 2008 kl. 23:24  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Mike, det är MENINGEN att sajten ska vara hemlig. Du får utforska den själv. För den som har bråttom finns de viktigaste länkarna längst ner.
vad gäller scroll-listen så håller jag med dig, men det är samma egenskap som alla flashbyggda sajter dras med. Själv har jag inte ens ett mushjul på min laptop, så jag ser det inte som ett problem. :-)

31 oktober 2008 kl. 23:46  
Anonymous Anonym sa...

Hej igen. Jag ska försöka förklara hur hemsidan ser ut för mig.

I firefox ser jag bara "ett" "två" och "tre" (med alla dess tillbehör). De ligger dock inte centrerat på den vinröda bakgrunden utan något åt vänster så att nr "ett" sticker ut på den frå bakgrunden. "Fyra" "fem" och "sex" finns inte med. Inte heller den transparenta bakgrund som ligger ovanpå den vinröda... Ah, en sak till... Ditt namn syns inte heller längst upp, måste ju vara det viktigaste.
/Sabina

1 november 2008 kl. 10:22  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Sabina, det beror inte på sajten utan på att du har kvar delar av den gamla i cachen (minnet) i ditt firefox. Gör såhär: Gå till Verktyg i menyraden och klicka på Rensa Känsliga Data. Se till att Cache är markerat i fönstret som öppnas, och klicka sen på Rensa nu. Sen kommer det bli fint i din dator ska du se! :-)

1 november 2008 kl. 15:09  
Blogger Hexmaster sa...

Varför skriver du i tredje person? (Accepterar en sidhänvisning som svar.)

1 november 2008 kl. 19:34  
Anonymous Anonym sa...

Henrik, du är ett geni!

1 november 2008 kl. 23:35  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Texterna är i tredje person av den enkla anledningen att det inte alltid är jag som skriver dem. Det skulle bli ännu konstigare om nån som inte var jag låtsades vara det.

1 november 2008 kl. 23:37  
Blogger Linus Loquist sa...

Hej Henrik!

Jag kan inte jämföra din nya hemsida med din gamla eftersom det är första gången idag som jag besöker din hemsida. Dock så kan jag säga, ur en annan designers perspektiv, att hemsidan är allt för "rörig" och "dold". Jag har ingen aning om var jag ska klicka för att hitta det jag söker och när jag har klickat så får jag upp sånt som jag inte hade förväntat mig. Det kan vara bra och dåligt på olika sätt men jag gav tyvärr upp efter en stund. Däremot så är din blogg trevlig och jag misstänker att jag kommer tillbaka flera gånger. God Jul om inte annat! :)

/Linus Loquist

28 november 2008 kl. 03:11  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Linus. Jag vet att det här inte är i allas smak. Men hela idén med hemsidan är att den ska vara "dold", att du får utforska den själv eftersom det går i linje med min egen verksamhet. Så värst rörig kan den egentligen inte vara eftersom det bara finns sex saker att klicka på. Det tar bara en minut att se igenom upplägget (och då kan man börja leta dolda meddelanden). Men för dem som tycker att även sex saker är för mycket och blir överväldigande, eller har drabbats av internetstress och inte ger den en minut, så finns det tydliga länkar längst ner till de tre viktigaste delarna: nyheter, blogg och kontakt. Vilket du bevisligen hittade. Så välkommen!

28 november 2008 kl. 10:12  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida