söndag 19 oktober 2008

U Praha


Jag tillbringar helgen i Prag för att hålla workshop i kroppsspråk och ordlös kommunikation. Prag är verkligen nästan olidligt romantiskt och vackert, även om det trängs ca en miljon turister i stan - och 10.000 av dem står på Karlsbron vid varje givet tillfälle.

Så mycket folk brukar det inte vara på film.

Vill du se hur Prag ser ut utan turister föreslår jag att du istället tittar på Steven Soderberghs film Kafka. Då är det bara dimma och gatlyktor för hela slanten. Som man vill att det ska vara.

Astroklockan. Inte för att jag ser vad den gör. Men det är nog nåt bra.

Men i höstsolen är det en stad som är svår att slå i skönhet. I alla fall i några dagar. Visst är stämningen romantisk och ölen mörk och god. Men om jag blir serverad anka & fläsk med surkål och knödel en gång till så skriker jag.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag sitter här på kontoret, i ett dimmigt, hösstruskigt Göteborg och lider med dig. Verkligen!

20 oktober 2008 kl. 09:58  
Anonymous Anonym sa...

Jag satt och läste bloggen och kom på mig med att inte känna igen dig på bilderna, personen som skriver och den man ser på bilden verkade i min något förvirrade hjärna inte särskilt lika. Och jag började undra: Är det ofta så att bilder inte ger en.. öhm, bra bild, av oss? Är det så enkelt att det är för att vi inte känner personen tillräckligt? Eller är det för att personligheten i sin helhet är alldeles för stor eller komplex? Eller är det "själen" som inte kan fångas på bild? Argh.

20 oktober 2008 kl. 20:52  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida