tisdag 7 oktober 2008

Henrik Fexeus - Collector's Edition!

Den första boxen.

För ungefär ett år sen så beklagade jag mig här på bloggen att jag skulle signera 600 böcker på en dag.

Ha.

För någon månad sen hade jag den briljanta idén att Konsten Att Läsa Tankar + När Du Gör Som Jag Vill skulle säljas i en samlarbox i begränsad upplaga, signerad och numrerad i 1000 exemplar. En briljant idé - tills vi plötsligt stod där imorse och insåg att vi skulle vika tusen lådor, stoppa i två tusen böcker, och på var och en skulle jag skriva mitt namn och "xx/1000". Det är svårt att föreställa sig vilken tid sånt tar. Eller hur ont i handleder, fötter och vader (!) man får. Men nu är det nästan klart. Och snyggt blir det. Tur bara att jag höll tyst om min första tanke, den med 5000 signerade lådor...

2000 i 1000. Aj.

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

är jag en av dem som får ett exemplar ? :D

7 oktober 2008 kl. 22:23  
Blogger Liffon sa...

Synd att jag redan har en och en halv bok ...

7 oktober 2008 kl. 22:30  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Vem har sagt att nån kommer få ett ex? Jag ska ha alla själv!

(Närå - de kommer säljas i vissa butiker som ett speciellt erbjudande i julhandeln. Som jag förstår det.)

7 oktober 2008 kl. 22:30  
Blogger Áslaug sa...

Jag beundrar ditt slit.

Förhoppningsvis får du även betalt för mödan :)

Det är alltså meningen att boxen ska bli den perfekta julklappen?

7 oktober 2008 kl. 23:58  
Anonymous Anonym sa...

Vilka butiker? Är det bara i Stockholm?

Tycker det är lite konstigt att övertankeläsaren själv ska behöva slå in böcker. Men det kanske är ett tecken på precis vilken rättfärdig och genomgod härskare han är. :)

8 oktober 2008 kl. 00:09  
Anonymous Anonym sa...

Inte för att jag vill ta det roliga ur det här, men...
Alltså. Samlingsbox i begränsad upplaga - signerad. Klart kul idé.

Men måste andå inte han som förstår sig på mental verksamhet tillstå att man kan ana ett visst mått av hybris här.

Frågan är bara hyr befogad den är. :-P

Kul idé iaf. Synd bara att jag redan har första boken, så ditt försäljningstrick funkar inte på mig. :-)

12 oktober 2008 kl. 10:48  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Boxen när naturligtvis främst till för dem som inte har den tidigare boken eller som vill köpa den som en fin julklapp till någon.

vad gäller hybris...det finns, precis som med nya boken, ett gömt trick med boxen. Men vad det är överlåter jag åt dem som köper den att upptäcka.

12 oktober 2008 kl. 11:07  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida