torsdag 2 oktober 2008

Finska politiker, del 2

Min analys av de finska partiledarna publicerades i Helsingi Sanomat igår. De hade gjort en stor och fin tabell med en spalt för varje partiledare, uppdelad i rutor med mina kommentarer inom olika områden. Jag förstod visserligen ingenting, men det såg väldigt fint ut. Analyserna var även den politiska frontnyheten på tidningens webb. (Man kan ju tänka sig att de vill diskutera en del annat såhär precis innan valet.)
Idag kom ett sms från den journalist som skrev artikeln och som f ö visade sig vara en av Finlands främsta experter inom politisk retorik och förhandlingsteknik. Han berättade att två av tidningens skribenter även idag hade refererat till mina analyser i sina politiska texter. Det är väldigt, väldigt roligt alltihop. För att inte säga smickrande.

Jag och finnarna, we're close like this.

2 kommentarer:

Blogger Hexmaster sa...

Jomen, titta:

Helsingin Sanomat: Elekielen tuntija osv.

"Näin puheejohtajat viestivät Henrik Fexeuksen mukaan" osv.

3 oktober 2008 kl. 10:19  
Blogger Marcus sa...

Bra jobbat :)

3 oktober 2008 kl. 17:21  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida