lördag 27 september 2008

Se hit! Missa inte!!


Igår stod jag och pratade blogg med Karolina "En glamorprinsessas dagbok" Lassbo. Hon tyckte det var dålig stil att jag i bästa fall lyckas skriva ett inlägg var tredje, fjärde dag. Själv skrev hon tre till sex inlägg om dan när det var som intensivast. Ja, jag kanske är dålig. Men jag måste hinna med annat också. Dessutom vill jag inte skriva nåt bara för att skriva och det är inte alla dagar man har nåt meningsfullt att säga. Jag hoppas ni förstår. Men här kommer åtminstone en liten rapport: Bokmässan i Göteborg är lika snurrig som alltid, men idag har vi snurrat till den lite extra. Hur säljer man en bok som min? Man anlitar krämare, naturligtvis. De säljer boken som om det vore fisk på torget. Precis så irriterande och slipade är de (även om de egentligen är skådespelare). Specialrabatt, bara för dig! Endast idag!

Och priset? En för 159 spänn, två för 320. Naturligtvis.

13 kommentarer:

Blogger Marcus sa...

HAHAHA, synd att jag inte såg dem igår :D

27 september 2008 kl. 12:32  
Blogger Marcus sa...

Fast jag hade nog fortf. nöjt mig med en bok om jag inte fick 2 för 317:- ;)

27 september 2008 kl. 12:34  
Anonymous Anonym sa...

man förlorar ju 2 kr om man köper 2 st samtidigt :D haha

27 september 2008 kl. 14:20  
Blogger Johannes sa...

159 spänn? Hutlösa Bokia tog ju 229! Men å andra sidan slapp jag ju inträdet till spektaklet bokmässan!
Mycket bra bok, snart slutläst!

27 september 2008 kl. 18:33  
Anonymous Anonym sa...

Ville bara kika in och meddela att jag läste "Konsten att läsa tankar" idag, och du... är min nya idol! Älskar språket, superbt innehåll och bäst av allt: Jag skrattar regelbundet genom boken, och det gör jag i princip bara till vissa Koontz-böcker. Så massa cred till dig från en äkta bibliofil! Ska genast forska mig mätt på allt du gjort och gör. Fast nån stalker får du tyvärr inte skryta med, jag är för lat.

27 september 2008 kl. 19:04  
Blogger Hexmaster sa...

Karolina Lassbo; jag tog en titt på hennes blogg (nedlagd), och kan väl säga som så, att jag inte kan se att du har något att skämmas för. Raj raj bling bling hi hi osv.

28 september 2008 kl. 08:15  
Anonymous Anonym sa...

Inser efter viss research att jag måste börja titta på TV. Hmpf. Kan ni inte bara släppa alla avsnitt av Hjärnstorm på DVD?

28 september 2008 kl. 16:10  
Anonymous Anonym sa...

Jag köpte boken idag:D
Har precis börjat läsa den.
Är nu på huliganövningen där man skulle ta en paus. Jag är fan stolt över att jag hittade ditt meddelande på baksidan:)

28 september 2008 kl. 16:51  
Anonymous Anonym sa...

Kvalitet framför kvantitet säger jag. Nu har inte jag läst bloggen du nämner men det finns väldigt många prinsessor av olika slag som måste blogga flera gånger om dan för att hålla uppe nåt slags intresse. Men fy vad meningslöst det oftast är. Fast jag gissar att ni inte har riktigt samma målgrupp heller, hennes läsare tycker kanske din blogg är trist, medan jag får ut mycket mer av den trots att inläggen är glesare :)

29 september 2008 kl. 08:44  
Blogger Redaktörn sa...

Grattis ol chap!
Hoppas tårtan smakade.

29 september 2008 kl. 10:10  
Anonymous Anonym sa...

Hej Henrik!
Jag har börjat läsa boken nu:D:D
Jag är vid det stället där du beskriver att ord i som trött, seg och slö får oss att känna oss gamla.
Då kom jag att tänka på en sak. Jag som går i skolan har ofta i uppgift att skriva uppsatser. Om jag i dessa uppsatser tar med ord som:
nöjd, höja, uppnå. Kommer i så fall läraren bli påverkad att höja mina betyg?

29 september 2008 kl. 12:43  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Tack för komplimangerna om det jag skriver. Men det var aldrig min mening att dissa Karolina. Hon är en hårt arbetande jurist som när hon pluggade skrev om sånt som intresserade henne. Uppenbarligen andra också eftersom det var en av landets största bloggar. Så fair play. Men jag är givetvis ändå glad att ni läser mig istället. Det skulle bli så tomt här annars. :-)

30 september 2008 kl. 09:14  
Anonymous Anonym sa...

Bra Fexeus! Du gör det sämre för oss som precis börjat med mentalismen.
Men som jäkla tur är så utelämnar du en del :D

Vi borde ta en fika och psyka varandra haha ;)

3 oktober 2008 kl. 19:33  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida