måndag 8 september 2008

Perehdy Suomi

Jaha, några timmar kvar till jag måste puttra ut till Arlanda och schemat för min korta vistelse i Helsingfors uppdateras ständigt. Det nya budet från mitt finska förlag Otava är
3 Radiointervjuer
3 TV-intervjuer
2 Tidningsintervjuer
1 presskonferens
1 "Radio och tv-lunch" (ingen aning)
1 Intervju med publik (ingen aning)

...inom loppet av 1,5 dagar. Den första radiointervjun börjar 35 minuter efter att planet har landat. Snacka om tajt schema. De kan uppenbarligen sitt Excel, finnarna.

Jag hade hoppats att kunna delge er lite skön finsk tundra medan jag var där, men Windows Mobile 5 har buggat ur så när jag mailar från telefonen studsar det bara med felmeddelandet "ogiltig adress", syftandes på mailadressen jag försöker nå. (Jag tar upp det nu för att någon av er ska få chans att visa sin tekniska expertis och tala om hur jag ska fixa det. Det är vansinnigt irriterande.) Tills dess att jag är tillbaka får jag istället delge er lite finsk vishet. Jag tror det syftar på mig, men jag är inte helt hundra.

Kehonkielen tulkintaan perehtynyt ruotsalainen tv-persoona opastaa, miten ajatuksia luetaan. Henrik Fexeus on naurattanut ja provosoinut ruotsalaisia mm. tv-sarjoissaan Hjärnstrom, joka nähdään Yle Teemalla vuonna 2008. Hänen ei-verbaalisen viestinnän, kehonkielen ja psykologisen manipuloinnin tuntemuksensa on antanut uuden merkityksen ajatusten lukemiselle.

Jorru, så att.

12 kommentarer:

Blogger Johannes sa...

Det finns alltså folk som på allvar kör Windows i mobilen med?
Ett hett tips - köp en iPhone!
=)

8 september 2008 kl. 23:47  
Anonymous Anonym sa...

Det kan omöjligt handla om dig, det står ju klart och tydligt att programmet heter Hjärnstrom! ;)

8 september 2008 kl. 23:52  
Blogger Redaktörn sa...

Terve tuola Hyvvä suomi!

9 september 2008 kl. 09:12  
Anonymous Anonym sa...

Pröva med en omstart, stäng alltså av all ström och försök igen,

Så brukar jag göra när det knasar.

"Gud"

9 september 2008 kl. 10:42  
Blogger Marcus sa...

Håller helt med Johannes....allt blir så mkt enklare med en iPhone.

9 september 2008 kl. 11:04  
Anonymous Anonym sa...

Hur gick det med mojängen när du omstartade den, det brukar hjälpa ibland, med det vet du vid det här laget.

Kram "GUD"

9 september 2008 kl. 14:23  
Anonymous Anonym sa...

Hej Henrik!
Jag har funderat på en helt annan sak...
När man går in på din hemsida så står det att din bok "konsten att läsa tankar" är ny.... Borde det inte uppdateras med "ny bok kommer snart" eller att "konsten att läsa tankar - nu som ljudbok"?
Kanske dags för en uppdatering?
Ola

9 september 2008 kl. 20:01  
Anonymous Anonym sa...

Windows Mobile känner jag inte till så där kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Men om allt annat funkar så låter det som att det är nån inställning som har kommit på sniskan.
Förhoppningsvis finns det säkert någon snäll finne som kan låna dig tillgång till nätet en stund när du har en paus.

Ha det fint grannlandet!

10 september 2008 kl. 10:31  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Ola - du har så helt rätt. Vi håller precis på att göra en massiv förändring av hemsidan. Under tiden kommer den vara lite utdaterad är jag rädd, ingen idé att gå in och justera det gamla när det snart kommer bytas ut.

11 september 2008 kl. 08:21  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Om telefon - Omstart? Herregud, du anar inte hur många gånger jag gjort det. Jag har också gått igenom inställningarna och till och med skapat ett nytt konto i Outlook men det hjälper inte. Min mailleverantör har inte ändrat några protokoll heller.

Visst är det en iPhone man ska ha. Men jag kunde inte köpan nån i New York (apple krävde att du är "resident in us") och jag vägrar betala det svenska ockerpriset. Dessutom, om man köper en här betyder det att man sitter fast i Telias nästan skamliga arrangemang och det har jag inte lust med. Så jag använder min HTC tillsammans med iTouch och bidar min tid...

11 september 2008 kl. 08:24  
Anonymous Anonym sa...

Släng skiten i väggen ,då kan det hända grejer kanske inte possetiva men intressanta.

Skaffa iphone snarast möjligast.

"gud"

11 september 2008 kl. 10:28  
Blogger Marcus sa...

Men när ska du uppdatera oss om hur det gick med resan till grannlandet?? Jag vill höra hur det gick. Vad hände där borta? Finns det klipp på internet om dina intervjuer du gjorde där? m.m.....hoppas allt gick bra! /// Marcus

11 september 2008 kl. 22:01  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida