torsdag 28 augusti 2008

Jag vet


Ska det här kallas en blogg? Den har ju inte uppdaterats på tio dagar nu! Har han tagit semester, eller?

Jag vet. Det var väldigt länge sen ni hörde ifrån mig. Men bisarrt nog är det ibland så att när jag har som mest att göra så har jag också som minst att skriva om. De här tio dagarna har gått åt till intensivt och oglamoröst bakom-kulisserna-arbete;
Långa inspelningar för Hjärnstorm (som jag som vanligt inte får säga nåt om).
Näsan begravd många timmar i böcker för att få nya idéer till kommande avsnitt.
Sprungit på marknadsmöten med Bonniers inför den kommande boken.
Gett flera intervjuer om nya boken.
Allmänt rodd för att få livet att funka i största allmänhet.
Och så vidare. Hårt arbete men inte roligt att läsa om.

Jo, förresten, jag har faktiskt gjort en rolig sak. Min fantastiska vän Maria Ernestam hade releasefest för sin nya och välrecenserade bok Alltid hos dig. Niklas Ekstedt fixade mat och jag frotterade mig med mina kollegor. Stefan Einhorn, Inger Edelfeldt, Kajsa Ingemarsson, Maria Sveland och några till kommer alla undra varför de känner sig lite hängiga mot slutet av veckan. Jag är nämligen förkyld som en katt. Så på pin kiv kramade jag dem alla extra länge. Man vill ju dela med sig.

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Och jag som trodde det var mandarinparfymen :-) Men lite spill får man räkna med och jag lovar att vara minst lika generös nästa gång det börjar sticka i halsen. Tack för att du kom!

29 augusti 2008 kl. 08:51  
Blogger mijak sa...

Humm!

Ännu ett trick i portföljen om hur man kan påverka andra... finns det med i boken tro? :-)

29 augusti 2008 kl. 08:51  
Blogger Marcus sa...

Haha...(skrattar åt mijak´s skämt)...Hmmm, Stefan Einhorn´s "konsten att vara snäll" har jag hemma, fick den av min arbetsgivare, (undra varför? :) mkt bra bok må jag säga, hälsa honom det nästa gång!!!

30 augusti 2008 kl. 06:57  
Anonymous Anonym sa...

Hej Henrik, har du några andra boktips förutom den och dina egna, vad läser du själv till exempel? =)
Helst på svenska...

30 augusti 2008 kl. 10:37  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Menar du fack- eller skönlitteratur? Med undantag för Marias böcker hinner jag väldigt sällan läsa skönlitteratur. Tror att Neil Gaimans Anansi Boys var det senaste. Jag är också ett stort fan av John Ajvide Lindqvist.

30 augusti 2008 kl. 11:14  
Anonymous Anonym sa...

Facklitteratur tänkte jag mig =)

31 augusti 2008 kl. 10:59  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Ah, jag förstår. Facklitteratur på svenska i de här områdena finns nästan inte. Kolla in på min sajt, där ger jag några tips på introduktionsböcker och en del av dem finns på svenska. Själv läser jag just nu Predictably Irrational av Dan Ariely.

31 augusti 2008 kl. 11:42  
Blogger mijak sa...

ALLA böcker av Stefan Einhorn är värda att läsa. Även om det kanske inte räknas som facklitteratur i ämnet så ger de otroligt många intressanta tankar.

31 augusti 2008 kl. 21:31  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida