torsdag 4 september 2008

Var god kliv in i burarna!

Foto: SVT

Igår förvandlades Hjärnstorm till något som ingen hade räknat med, allra minst våra deltagare: Ett Lek- och Tävlingsprogram För Hela Familjen. Jag sprang omkring i två timmar med megafon och tidtagarur och hetsade våra tävlande i kulörta t-shirts. Givetvis var det en strikt vetenskaplig ansats i vår strävan att förstå det mänskliga psyket och hade ingenting med mitt eget smygande Oldsbergskomplex att göra. Inte alls. Jag skulle gärna i detalj beskriva våra blinkande lampor, ljudsignaler, bokstavsklossar och rockringar men som vanligt kan jag inte avslöja något. Men jag har insett att jag har en svag punkt för att få klä mig i en lite för stor, glittrig kavaj och skrika ut bisarra tävlingsregler i till förvirrade människor i tv. Gärna på dialekt. Med ett eget husband.

Nu för tiden drömmer jag om att Ingvar Oldsberg kommer svävandes in genom fönstret i mitt sovrum om nätterna, likt en vampyr med göteborgsvitsar istället för huggtänder. Han ser lite blek och försmådd ut. Men jag vet att vi kan bli ett. Om vi bara vill.

3 kommentarer:

Blogger Maja sa...

Jag vet svaret!
Du frågar efter perfekt-formen på verbet byta. Man ska med hjälp av klossarna forma det ordet.Jag vet!
Bött!
"Igår bött jag bokmärken med Fia."
Eller?

4 september 2008 kl. 19:38  
Blogger Hexmaster sa...

Du kanske skulle förklara Oldsberg-grejen lite närmare. För nytillkomna tittare. Alla har ju inte vart med sen han körde, hm, spagetti-brottning i blöjor, eller vad det nu var. (Nej, jag minns verkligen inte.)

4 september 2008 kl. 21:39  
Blogger mijak sa...

Aha!

Jag ser att du tagit till dig min kommentar på ditt inlägg om tvillingsjälar i februari. Den om att två valfria personer med samma livsmål kan bli tvillingsjälar om bägge vill det och anstränger sig för det.

Men jag avvaktar Oldsbergs syn på saken innan jag drar några slutsatser. :-)

Jag ser farm eomt att få se leken med boskätver på TV. :-)

5 september 2008 kl. 12:55  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida