måndag 22 september 2008

Nu är den (snart) här!!

Förmodligen hatar de mig på min lokala ICA-butik. De sköter nämligen posthanteringen också, vilket alltid betyder en av två saker när jag kommer viftande med mina vita avier: Antingen behöver de under stort stånk och stön lyfta olagligt tunga paket med böcker och andra obskyra saker som jag köpt över nätet. Eller så kommer paketen från mitt förlag. Och då väger de ännu mer.

Som idag, när jag visslande väntade på den unga kvinnan som med svettpärlor i pannan försökte lyfta upp mitt paket över varubandet. "Är det tungt?" frågade jag vänligt. "Mmff." svarade hon. Jag sneglade på etiketten som angav en matchvikt på 17,5 kilo. Imponerande. Men det som för henne var 17500 gram av ytterligare skäl att förbanna mig, var min sons vikt i ren lycka när jag kom hem och öppnade paketet.

För där låg den.*

Alldeles blå och vacker. Förmodligen världens bästa bok just nu. Om du frågar mig. Och snart får du också se den! Det var trots allt det som var hela meningen från början. (Jag vet ju redan vad som står i den.) Onsdag 8 oktober finns den i butik.

Jag kanske borde gå och ge ett exemplar till kvinnan på ICA. Men jag väntar nog nån dag. Det har nämligen precis kommit en stor låda böcker från USA som måste hämtas ut. Den här gången kör jag med lösmustaschen.


*(I sällskap av några extra exemplar som ska vidare till agenter och utländska förlag. Därav vikten.)

5 kommentarer:

Blogger Johannes sa...

Fotot är faktiskt för jädra snyggt!

22 september 2008 kl. 22:10  
Blogger Pontus Erik Karlsson sa...

Grattis, grymt kul läsning 5/5, 7/7 eller 10/10, du bestämmer själv!

22 september 2008 kl. 22:50  
Blogger Maja sa...

Var inte knusslig nu! Ge henne en bok!
Det behöver man väl inte vara tankeläsare för att tänka ut att om du gör det så får du ju BÄTTRE service nästa gång! Och det var ju på nån mataffär va? Då drar du ju nytta av den extra goda servicen lite varje dag, eller hur?
Till slut kanske hon bjuder dig på ett frimärke eller ett paket juice.Typ.

22 september 2008 kl. 23:08  
Blogger Hexmaster sa...

Gratulerar.

Någon (Strindberg? - nej, jag borde nog inte gissa) skrev något i stil med att bokskrivande är ett skitjobb, det *enda* ögonblicket av oblandad njutning är när man får se sitt namn i tryck.

Förresten är det uppenbarligen säsong nu: Peter Englunds senaste

23 september 2008 kl. 09:00  
Blogger Unknown sa...

Du vet din skyldighet som blogg-värd! Om alla som följer denna blogg skriver upp sina adresser så kommer det snart en bok nedtrillande i brevlådan! Bra intiativ Henrik! =)

23 september 2008 kl. 11:51  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida