fredag 12 september 2008

Moi moi

Hemma igen från Finland. Visserligen redan i onsdags kväll, men det har tagit två dagar att hämta andan (och intensivt jobba med pr-kampanjen för När du gör som jag vill). Schemat var helt vansinnigt. Journalisterna betedde sig som på ett osynligt löpande band, påpiskade sådär som man ser på film:
"All right, you get 45 mins with mr Fexeus starting NOW."
"Sorry, I have to interrupt this interview, you are already three minutes too long. We need to start the next one in 60 seconds. Bye."
Tvärgalet. Men roligt.

Jag besökte även talkshowen Bettina S, tillsammans med den finske journalistlegenden Erkki Toivanen. Mitt under tv-inspelningen bad Bettina mig improvisera en tankeläsningsdemonstration med Erkki, förutom det experiment som jag och Bettina precis utfört. Jag blev helt tagen på sängen, eftersom det kom utan förvarning. Men vad gör man inte.

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Moi! (Också det, precis som Henri, ytterst franskrelaterat.) Vad blev det för spontant trick?
/Moi, Camille

14 september 2008 kl. 00:54  
Anonymous Anonym sa...

Låter som att du hade häcken full som det heter.
Ser fram emot releasen av din nya bok. Ska bli kul att läsa lite mer matnyttigt om saker som intresserar mig och som faktiskt är skriven av någon med lite humor och lite distans till vad han pratar om.

Under tiden så får jag avsluta min läsning av Derren Browns bok. Han är ju något mer kritisk än du till många av teknikerna som du beskriver, men det är ju aldrig fel att få mer än ett perspektiv på saker och ting. :-)

15 september 2008 kl. 01:09  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Ja, Derren tryckte ur sig en rejäl tegelsten där. Vet dock inte om han egentligen är mer kritisk, däremot har han valt att göra sin kritik till en stor del av boken medan jag har valt att inte göra det, åtminstone inte på samma sätt.

15 september 2008 kl. 10:59  
Anonymous Anonym sa...

Du har nog rätt. Han säger ju att allting som han pratar om är användbart, men markerar bara (ständigt) att man inte ska förlita sig helt på en enda "magisk" teknik för att uppnå något.

Tycker hur som helst att era böcker är goda komplement och intressant läsning.

15 september 2008 kl. 13:10  
Blogger Marcus sa...

Ska du vara på bokmässan i Göteborg till helgen???

16 september 2008 kl. 12:27  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Det kommer jag att vara. Mer info när det närmar sig!

16 september 2008 kl. 13:54  
Blogger Marcus sa...

Okay, va bra...ska du ha med dig din nya bok då??? Liten föreläsning kanske? Showa?

16 september 2008 kl. 20:21  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida