onsdag 22 oktober 2008

Luftslott


Jag har varit lite låg i några dagar. Så i måndags tillbringade jag dagen med två speciella vänner, retorikdrottningen Elaine Bergqvist och kejsarinnan av självkänsla, Mia Törnblom. Att träffa en av dem är som att gå på date med solen; man får tillräckligt mycket energi för att klara sig i flera månader. Att träffa båda på samma dag är lite som att krama en supernova.

Ändå var jag fortfarande hängig igår. Till slut insåg jag mycket motvilligt att jag kanske börjar bli sjuk. Ni förstår, i mitt jobb existerar inte det ordet. Som föreläsare förutsätts man vara på plats och leverera enligt avtal. Så är det bara. Priset man betalar för att få stå på scen är att man får stryka ord som influensa och snörvliga barn ur ordlistan.

Så nu har jag barrikaderat mig med fem liter chai-te, en varm filt och Gamecubeklassikern Skies Of Arcadia. Förhoppningsvis kan ett episkt äventyr med luftdrabbningar bland flygande piratfartyg göra det mina vänner inte klarade av. För om tre timmar går tåget till Västerås, där jag ska föreläsa. Och då ska jag givetvis vara lika skärpt och lysande som alltid.

Var ställde jag honungen?

4 kommentarer:

Blogger asiL sa...

Usch då! Krya på dig!

22 oktober 2008 kl. 10:36  
Anonymous Anonym sa...

Jag blir orolig för dig, du måste ta hand om dig. Även om det är en föreläsning i vägen, den är inte värd din hälsa.

23 oktober 2008 kl. 00:42  
Blogger Prinsessan sa...

Var på föreläsningen du höll igår( i Västerås)...du var väldigt underhållande och inspirerande och såg inte alls sjuk och hängig ut...bra jobbat! Lite lustigt ..imorse så satt jag och tänkt på mitt kroppsspråk då jag egentligen SKULLE koncentrera mig på Anders Lundins föredrag om "att våga fast man inte törs" på Statt...ha,ha...insåg ganska snabbt att jag satt o härmade min bordsgranne, ha,ha..omedvetet! Fan, du hade rätt!
MIna föräldrar vann din bok, så jag ska se till att läsa den omgående( nåja...efter Ayn Rand boken jag tragglar mig igenom just nu...men du fattar ...ha,ha)
Lycka till i framtiden...du har öppnat mina ögon:-)

23 oktober 2008 kl. 16:26  
Anonymous Anonym sa...

Usch då, hoppas att du klarar dig från flunsan eller vad det nu kan vara. Låter som om det inte skulle sitta helt fel med Nonijuice varje morgon för att stärka upp ditt immunförsvar. Lika naturligt som att äta sin frukost på morgonen.

30 oktober 2008 kl. 00:04  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida